Flera tunga skäl för ditt nya val

Flera tunga skäl för ditt nya val

Nutrilett är en ledande dietprodukt i de nordiska länderna. Nu lanserar vi också marknadens första viktminskningsprodukter med lågt sockerinnehåll som dessutom lever upp till Livsmedelsverkets definition av en måltidsersättning.

Nutriletts nya bars lanseras i smakerna Cappuccino och Blueberry. De innehåller sötningsmedel, bland annat framtaget från Stevia, som ger så lite som 2,5 gram socker per bar. Varje bar har en hög halt av protein och ger endast 201 kalorier. Att tillsätta Stevia som ett sötningsmedel, i stället för socker, har bland annat fördelen att det inte innehåller några kalorier och att blodsockernivån inte påverkas.

- Tack vare sammansättningen av fibrer, det höga proteininnehållet och sötningsmedel  baserat på bland annat Stevia ger Nutriletts bars och smoothies en bra mättnadskänsla. Därför är de perfekta när man vill byta ut måltider, både helt eller delvis, för att bibehålla vikten eller gå ner i vikt utan att trigga sockerbegäret, säger Emma Fredman, produktchef för Nutrilett.

Förutom nya bars med lågt sockerinnehåll lanseras nu även Nutrilett smoothies med 30 procent lägre sockerinnehåll än tidigare. Dessa kommer i flera goda smaker. Både Nutrilett smoothies och bars finns att köpa hos dagligvaruhandeln och servicehandeln och är placerade i hälsohyllan. Produkterna finns i butik från vecka 15.

Produktfakta Nutrilett Low Sugar Bars
Smaker: Cappuccino, Blueberry
Vikt: 62 gram enpack/124 gram tvåpack
Cirkapris: 23:50 kr/39:90