Granola Bites Blåbär och Kokos, 35 g och 125 g

Goda och nyttiga snacks ”on the go” - Granola Bites

Hälften av alla måltider som äts idag är mellanmål och 9 av 10 snacksar flera gånger om dagen. Med tanke på hur ofta vi äter något mellan måltiderna är det viktigt för många att mellanmålet är nyttigt såväl som gott. Anyday lanserar två goda Granola Bites som är ugnsrostade, utan tillsatt socker och veganska.

Granola känner många av oss till som något vi har på frukostyoghurten, men nu kommer det som bites för lättare snacking. Det är små fiber- och proteinrika bollar av ugnsrostade nötter och fröer i en smart förpackning som är lätt att ta med sig under dagen. Anyday Granola Bites kommer i två goda smaker, Blåbär och Kokos.

– Hälsosamma och proteinrika snacks utan onödigt socker och kolhydrater är starkt efterfrågat av våra konsumenter. Naturliga ingredienser som man känner igen är också viktigt. Granola bites är perfekta när det är dags att fylla på energireserven under dagen, säger Sophie Grönlund, produktchef på Anyday.

Anyday erbjuder naturligt hälsosamma produkter med god smak som passar lika bra till frukost som ”on the go” under dagen. Smarta förpackningar som är enkla att ta med sig och så goda att de lätt blir en självklar del av mellanmålet under veckans alla dagar.

Granola Bites Blåbär och Kokos finns i förpackningar om 35 gram (ca. pris 25 kr) och 125 gram (ca. pris 32,90 kr).

Orkla Confectionery & Snacks Sverige gör livets små stunder större. Vi är en ledande aktör inom kex, snacks och konfektyr med älskade och starka varumärken som OLW, Naturchips, cheez doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla, Brago, SMASH!, Panda och Anyday i vår portfölj. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets produktionsanläggningar finns i Filipstad (snacks), Kungälv (kex/kakor) och Nöbbelöv (potatislager). Bolaget, med ca 600 medarbetare, omsätter ca 1,3 miljarder kronor årligen.