Göran Schultz ny vd för OLW

Göran Schultz tillträdde 1 juni även befattningen som verkställande direktör i OLW Sverige AB. Parallellt med befattningen i OLW, kvarstår Göran som vd för Chips AB. Han efterträder Jens Engström, som blir Country Manager för MöllerCollett/Dansk Droge i Sverige. Både Chips och MöllerCollet/Dansk Droge ingår i den norska koncernen Orkla. – Det känns oerhört positivt och stimulerande att återigen få anta utmaningen som VD i OLW. OLW, som klar marknadsledare inom snacks i Sverige, har fortsatt en stor potential att ytterligare stärka sin ställning som nummer ett, säger Göran Schultz, nytillträdd vd på OLW. Göran Schultz, 50 år, rekryterades till Chipskoncernen som vd för OLW 2001. Sedan 2005 är Göran Schultz vd i OLW:s moderbolag Chips AB, med säte i Mariehamn, Åland. Han har tidigare varit verksam som marknads- och försäljningsdirektör i Leaf, vd för Spar Inn samt marknadsdirektör i Axfood AB, där han ingick i koncernledningen. Göran Schultz ingår i Orkla Brands ledningsgrupp. Jens Engström, 40 år, är marknadsekonom och började inom OLW 1999 som Key Account Manager. Han har därefter varit försäljningschef samt marknads- och försäljningsdirektör. Sedan 2005 har Jens Engström varit vd i OLW. Jens Engström går nu vidare inom Orklakoncernen som Country Manager för MöllerCollet/Dansk Droge i Sverige. Pressbild på Göran Schultz finns att ladda ner på www.newsdesk.se/pressrum/olw För mer information kontakta: Göran Schultz, vd Chips AB och vd OLW Sverige, tel 0706-07 47 05 Åsa Scherling, PR-ansvarig OLW, tel 0706-08 02 24, asa.scherling@procordiafood.com OLW Sverige AB är marknadsledare på den svenska snacks- och natursnacksmarknaden. Företaget omsätter 700 MSEK och har 275 anställda. OLW tillverkar snacksprodukter under varumärkena OLW och Parrots. I sortimentet finns bl a nötter, chips, ostsnacks, popcorn och dipmixer. Produktion sker vid företagets fabriksanläggningar i Filipstad och Halmstad. Huvudkontoret finns i Solna. OLW ingår iden norska börsnoterade koncernen Orkla.