Hela Sveriges Pizzeria Grandiosa nu med Västerbottensost

Hela Sveriges Pizzeria Grandiosa nu med Västerbottensost

Nu lanserar Orklavarumärket Grandiosa sin nya pizza med Västerbottensost och med det även sitt nya pizzakoncept Tunn & Fin, en tunnbottnad pizza med svenska smaker. På tunn och krispig stenugnsbakad botten samsas unika svenska smaker som Västerbottensost, kantarell och sparris med klassiska pizzasmaker. Grandiosa är ett av Sverige mest populära pizzavarumärken som nu förenas med klassiska Västerbottensost. Pizza på svenskt vis helt enkelt!

- Det är många som vill ha en mer tunnbottnad pizza med en lite fräschare känsla och högre kvalitet. Svenska råvaror och tillverkat i Sverige är två aspekter som människor vill ha mer av, och det känns därför roligt att vi nu kan erbjuda pizza med Västerbottensost och svensk skinka, säger Josefin Buregård, marknadschef på Orkla Foods Sverige.

Inom Grandiosa konceptet Tunn & Fin lanserar nu också Sveriges första frysta biancopizzor, det vill säga vit pizza utan tomatsås. Dessa är inspirerade av svenska smaker med topping som kantareller och sparris.

Grandiosa Tunn & Fin kommer i tre smaker:

• Vinnande väsuviå med Västerbottensost® och skinka med smakrik tomatsås
  • Ståtlig sparris en biancopizza med sparris och parmesan
  • Queen kantarell en biancopizza med kantarell, lagrad hårdost och champinjoner.

- Vi ville både få fram härliga svenska smaker och råvaror, men vi har också jobbat oerhört hårt med att få till den perfekta tunna pizzabottnen med ett härligt ”pizzahäng”, alltså att varje slice ska hänga skönt när man lyfter den mot munnen, säger Karolina Håkansson, gastronomisk utvecklare.

Pizzorna bakas i Orklas egen pizzeria i Vansbro, hela Sveriges pizzeria och Sveriges största stenugnspizzeria.

Grandiosa Tunn & Fin finns i butik från och med vecka 40.