Jennis Blåbärssymfoni - en nyhet för bär- och chokladälskare

Jennis Blåbärssymfoni - en nyhet för bär- och chokladälskare

Bageriets Bästa presenterar Jennis Blåbärssymfoni – spröda kakor med saftiga blåbär, tranbär och choklad. Kakorna ger en genuin känsla av hembakat och vardagslyx på fikabordet. I samma serie kommer även Marias Chokladterapi – kakor fyllda med stora bitar mörk choklad och doppade i belgisk choklad. Båda nyheterna får högsta betyg av konsumenter i smaktest.

− Nu sammanför vi mängder av choklad med smakrika blåbär och tranbär och får en delikat Blåbärssymfoni, säger Jenni Karlsson, produktchef på Göteborgs Kex.

− Vi har fått mycket goda betyg av konsumenterna i det smaktest vi gjort, så förväntningarna är mycket höga på dessa produkter. För den som vill baka dessa goda kakor själv, så finns recepten på paketet.

Jennis Blåbärssymfoni och Marias Chokladterapi är bakade på recept framtagna av passionerade kakälskare som arbetar på Göteborgs Kex.

Jennis Blåbärssymfoni är spröda kakor med blåbär, tranbär och stora bitar av vit choklad och mjölkchoklad.
Marias Chokladterapi är spröda kakor fyllda med stora bitar av mörk choklad doppad i belgisk choklad.

Produkterna finns att köpa i butiker i hela landet från och med v 36. En förpackning innehåller 8 kakor och kostar ca 27 kr.

I serien Göteborgs Bageriets Bästa finns sedan tidigare också Fridas Havre & Himmelrike, Emilies Bärdröm, Christinas Chokladbegär, Karins Chokladglädje och Camillas Mandelfröjd.

Högupplösta bilder kan laddas ned på
www.mynewsdesk.com/se/pressroom/goteborgskex

För mer information kontakta gärna
Jenni Karlsson, produktchef Göteborgs Kex,