Kalles Randiga – nu med ägg

I februari lanseras Kalles Randiga med ägg. Det är en vidareutveckling av Kalles Randiga som med sin kombination av Kalles Kaviar och färskost, blev en succé när den lanserades 2004. - Kalles Kaviar är ett av Sveriges absolut mest älskade pålägg. Varje år äts 173 miljoner smörgåsar med Kalles Kaviar. Med den randiga som är lite mildare i smaken vill vi ge ännu fler valmöjligheter, säger Jenny Smith, produktgruppchef för Kalles på Abba Seafood. 2004 lanserades Kalles Randiga för första gången. Den innehåller kaviar och färskost, som är en klassisk kombination för trogna kaviarkonsumenter. Kalles Randiga blev snabbt populär och bidrog till att öka försäljningen inom Kalles med 20 %. - När Kalles Randiga visade sig vara så populär ville vi givetvis utveckla idén ytterligare. Valet var ganska enkelt eftersom kombinationen kaviar och ägg, precis som kaviar och ost, är en given klassiker. Sen gällde det bara att fundera ut hur vi skulle få in äggen i tuben, säger Jenny Smith och ler. Lösningen blev fint hackade svenska ägg som sedan blandas med Kalles Randiga. Det nya kaviarpålägget blir nummer åtta i sortimentet. Sedan tidigare finns Kalles Kaviar som Original, Light, Mild, Supermild och Dill. I Kalles Randiga sortiment finns Original och Light. Kalles Randiga med ägg (285 g) finns i butik från vecka 6 och kostar ca 31 kr. Fakta om Kalles Kaviar • I Sverige äter vi ca 2 600 000 kilo Kalles Kaviar varje år. Det blir ungefär 173 miljoner smörgåsar eller 17 miljoner tuber. • Varannan tub som säljs är av märket Kalles. • En tub Kalles Kaviar 190 gram räcker 5 meter. För mer information vänligen kontakta Jenny Smith, produktgruppchef Kalles, Abba Seafood 0706-68 49 18 Mailadress: jenny.smith@abbaseafood.se För nedladdningsbara produktbilder, se bilagd länk: Produktbilder 3,0 Mb http://www.abba.se/abba/press/bilder/kalle_randig_agg.zip