Kan en dryck smaka kanel?

Kan en dryck smaka kanel?

Var sak har sin tid brukar det heta. Idag lanserar allt fler företag produkter som kan kopplas ihop med en viss tid på året. FUN Light hänger på trenden och presenterar FUN Light Limited Edition med tre nya smaker som hämtat inspiration ur årstiderna vår, sommar och höst.

Högtid, tradition och säsong har stor inverkan på vad vi äter och dricker under en viss tid på året. En del smaker kan väcka så starka associationer att de blir svåra att använda i nya sammanhang. Inte desto mindre kan ett alltför inrutat smaktänkande sätta käppar i hjulet för nya spännande kombinationer.

Säsongssmakerna från FUN Light är särskilt framtagna för att väcka våra associationer och allteftersom årstiden skiftar gör en ny smak entré. Först ut är vårens Wild Strawberry Watermelon eller smultron/vattenmelon. Våren följs av sommaren och Honeymelon Peach, honungsmelon/persika, en dryck som kommer till sin rätt på en solig sandstrand. När sedan löven börjar gulna gästas FUN Light-hyllan av den spännande smaken Red Apple Chai, rött äpple/kanel.

Precis som de andra FUN Light dryckerna innehåller dessa nya smaker varken socker eller kalorier utan sötningsmedel (Aspartam och Acesulfam K).

Eftersom upplagan är begränsad gäller det att passa på innan årstiden och smaken tar slut.

Produktfakta

FUN Light Limited Edition finns i butik från vecka 6. Priset för 0,5 liter ligger runt 14 kr (5 liter färdig dryck). Priset för 1 liter ligger runt 22 kr (10 liter färdig dryck).

För ytterligare information, var vänlig kontakta;

Eva Nordholm, Informationschef Procordia, +46706 95 00 05, eva.nordholm@procordia.se