Ketchupflaskan från Felix får nytt liv som vattenflaska

Ketchupflaskan från Felix får nytt liv som vattenflaska

Youtubekändisen Liam Pitts frontar den senaste miljökampanjen från Felix genom att uppmuntra till ett nytt sätt att förlänga livet på alla ketchupflaskor.

I en ny miljökampanj från Felix utmanar Youtubekändisen Liam Pitts sin mamma Laila Bagge i Bumperball. Kampanjen är det senaste initiativet i en ihärdig satsning från Felix med fokus på hur vi kan bidra en bättre miljö.

– Som ett av Sveriges största livsmedelsföretag har vi ett stort ansvar för miljön och vi tittar hela tiden på hur vi kan minska vår klimatpåverkan. Vi har tidigare fokuserat mycket på vad vi kan förbättra i vår produktion. Nu har vi istället lekt med tanken på hur vi tillsammans med våra konsumenter kan öka hållbarheten genom att återanvända förpackningar, säger Thomas Sjöberg, marknadschef för Felix på Orkla Foods Sverige.

Hållbara förpackningar har länge varit en hjärtefråga för Felix. Genom att byta ut skruvkorken mot en drickkork förvandlas ketchupflaskan på ett kick till en vattenflaska. Kampanjen är helt digital och går även att se i 360-format med virtual reality-glasögon. Till och med vecka 50 går det att beställa drickkorkar från Felix. Kolla in Bumperballmatchen mellan Liam Pitts och Laila Bagge och läs mer om hur du återanvänder din ketchupflaska här: www.felix.se/ateranvand-din-ketchupflaska/