Kristina Fransson tar emot priset som  Årets Supply Chain Professional 2018
Kristina Fransson tar emot priset som Årets Supply Chain Professional 2018

Kristina Fransson utsedd till Årets Supply Chain Professional 2018

Kristina Fransson, Supply Chain-direktör på Orkla Foods Sverige, prisas för sitt starka ledarskap och det förbättringsarbete hon har lyckats genomdriva.

Igår, den 29 november, utsågs Årets Supply Chain Professional på Grand Hôtel i Stockholm. Priset delas varje år ut av Silf och Accenture till den supply chain- eller inköpschef som åstadkommit framstående mätbara resultat av förändringsarbeten som väsentlig påverkat företagets resultat.

– Jag är glad och superstolt över att hela supply-teamet uppmärksammas på det här sättet! Med teamwork och samarbete i hela värdekedjan lyckas vi göra skillnad på riktigt, säger Kristina Fransson.

Motivering:

”Kristina Fransson har i en extremt komplex och föränderlig vardag lyckats driva igenom ett långsiktigt förbättringsarbete inom Supply Chain-området, något som varit strategiskt viktigt för hela företaget. Fokus har legat på att förstå rotorsaker till problem samt att ta fram och driva igenom konkreta initiativ för att lösa dessa på både lång och kort sikt. Detta har lett till tydligt mätbara resultat bland annat i form av minskade kostnader, förbättrad leveranssäkerhet samt minskade utförsäljningar och kassationer.

Kristina Fransson har uppvisat ett starkt ledarskap och systematiskt arbete med att förändra såväl organisation, arbetssätt och kultur inom hela affärsområdet – där bland annat aktiv coaching av medarbetare varit en viktig komponent.”

Vinnarkriterier:

Årets Supply Chain Professional är en person som med hjälp av betydande engagemang, initiativförmåga och kunnande – och genom delaktighet i att driva den strategiska agendan – har åstadkommit framstående och mätbara resultat av sitt förändringsarbete inom områden så som ökad servicenivå, effektivare processer eller förbättrat hållbarhetsarbete.

Finalister till Årets Supply Chain Professional 2018:

• Kristina Fransson, Supply Chain Director, Orkla Foods Sverige
  • Magnus Svensson, President SCA Sourcing & Logistics, SCA