Nypon klättrar på topplistan över mest sålda egenvårdsprodukter

Nypon klättrar på topplistan över mest sålda egenvårdsprodukter

I över ett år har Litomoves nyponkapslar nu legat på apotekens tio i topp - lista över mest sålda egenvårdsprodukter.  Från plats sju för ett år sedan hade Litomove i somras klättrat upp till femte plats på topplistan .

I över ett år har Litomove nu legat på tio-i-topp listan över mest sålda egenvårdsprodukter på apotek. Dessutom har nyponkapslarna klättrat från en sjunde plats i juli 2013 till en femte plats samma månad i år. Litomove har länge också varit en storsäljare i hälsofackhandeln där den först började säljas.

Det händer mycket kring Litomove. Och utvecklingen bara fortsätter. Den åttonde studien om Litomove publicerades i våras i den medicinska tidskriften  International Journal of Clinical Rheumatology. Den nionde studien startades också i december 2013 och samtidigt firade produkten tioårsjubileum.

Årets leverantör hos Kronans droghandel var en av flera glädjande milstenar för Axellus under 2013 som började med att Litomove blev utsett till Årets kosttillskott av tidningen Hälsa. Framgångarna har märkts i försäljningsstatistiken under 2014. Dessutom har flera efterföljare när det gäller nyponprodukter de senaste åren  introducerats från olika konkurrenter.

- Vi är väldigt glada över  att återförsäljare och konsumenter uppmärksammar och uppskattar våra satsningar på forskning och utveckling av vår produkt. Det är också positivt att apoteken fortsätter att bredda sitt sortiment med egenvårdsprodukter. Tillsammans jobbar vi för ett friskare samhälle, säger Jens Engström, vd för Axellus.

För mer information kontakta gärna

Annika Hjerpe, kommunikationsdirektör, Axellus, tfn  08- 586 150 14, annika.hjerpe@axellus.se

Jens Engström, vd, Axellus, tfn 08- 586 150 10, jens.engstrom@axellus.se

Maria Berggren, senior produktchef, Axellus, tfn 08 – 586 150 33, maria.berggren@axellus.se