OLW lanserar bearnaisechips

OLW lanserar bearnaisechips

Nu gifter OLW ihop svenskarnas favoritsås bearnaise med den mycket populära smaken sourcream. Bearnaise är Sveriges mest älskade sås, med en smak som passar perfekt till potatisprodukter. Med OLW Sourcream & Bearnaise får konsumenten allt det goda i ett paket.

Fantasifulla smaker och kombinationer har blivit allt vanligare på butikshyllan. OLW har undersökt vilka smaker konsumenterna helst vill ha i chipsskålen på fredagskvällen. Bearnaise och Sourcream är klart bland favoriterna.

- En tydlig trend är att man kan tänka sig nya kreativa smaker men med inslag av gamla klassiska som exempelvis sourcream och grill, säger Charlotte Siljebrand, produktchef på OLW.

Bearnaisesås kommer ursprungligen från området Béarn i södra Frankrike och serverades första gången 1836. I Sverige blev den mycket populär redan under 1970-talet och har alltjämt hållit ställningen som svenskarnas favoritsås. Den karaktäristiska smaken av dragon passar bra till olika potatisrätter och kompletterar biffen på fredagskvällen.

OLW Sourcream & Bearnaise är gjord med 100 procent solrosolja som är neutral i smaken och en utmärkt smakbärare för råvaror och kryddor. Oljan består till stor del av enkel- och fleromättade fettsyror och innehåller hela 70 procent mindre mättat fett.

OLW Sourcream & Bearnaise finns att köpa i butiker i hela landet. En påse innehåller 300 gram och kostar ca 20 kr.

För digital bild och pressmeddelande, gå in www.newsdesk.se/pressrum/olw

För mer information kontakta gärna:

Charlotte Siljebrand, produktchef, 08-57871828, 070-419 77 28, charlotte.siljebrand@olw.se

Marcus Thollin, marknadschef OLW, 08-564 618 57, 070-419 77 68, marcus.thollin@olw.se