OLW lanserar snacks för hälsomedvetna

OLW har lanserat ett nytt snacksalternativ för moderna, smakintresserade och hälsomedvetna konsumenter. Nya Veggie Crisps med smak av potatis, spenat och tomat finns i två varianter, Lightly Salted och Garden Herbs och innehåller endast 15 procent fett. Snacksen finns i butik sedan den 5 september. OLW Veggie Crisps är en helt ny produkt på den svenska marknaden. Veggie Crisps är en mixad blandning av snacks med smak av potatis, tomat och spenat. – På OLW arbetar vi hela tiden med att utveckla nya smaker och förbättra redan befintliga produkter. Vårt mål är att ge våra konsumenter njutningsfulla produkter för glada tillfällen. Det är viktigt för oss att även kunna erbjuda fettsnåla alternativ till den mer krävande konsumenten, säger Maria Öhberg, Produktchef på OLW. OLW Veggie Crisps är en ny produkt som väntas locka moderna, smakintresserade och medvetna konsumenter som söker efter ett lättare alternativ till njutning. För ytterligare information, vänligen kontakta Maria Öhberg, tel 08-56 46 18 60, mobil 070-419 77 55, e-post: maria.ohberg@olw.se OLW tillhör ett av Nordens mest moderna snacksföretag och är idag Sveriges ledande tillverkare av snacks. Företaget ingår i koncernen Chips ABP som i sin tur ägs av norska Orkla ASA. Företaget grundades 1967 men historian sträcker sig tillbaka till 1919. OLW utvecklar, marknadsför och säljer egentillverkade och inköpta snacksprodukter av högsta kvalitet, som t.ex. potatischips, jordnötter och dipmixer. Cheez Doodles, som ingår i OLWs sortiment, är den största enskilda snacks-produkten i Norden. OLWs tillverkning sker i svenska Filipstad. Försäljnings- och marknadskontoret är placerat i Stockholm. Företaget har 225 anställda och omsatte ca 650 miljoner år 2004.