Orkla Foods Sverige lanserar FUN Light Vitamin Boost: En ny innovation i funktionsdryckeskategorin

Nu revolutioneras dryckeskategorin med lanseringen av FUN Light Vitamin Boost, den första funktionsdrycken på den svenska marknaden som du blandar själv. FUN Light Vitamin Boost är en sockerfri dryck med en boost av två viktiga vitaminer: B6 och Niacin (B3). Marknaden för funktionsdrycker växer så det knakar och har de senaste åren ökat med cirka 10 procent årligen. Orkla Foods Sverige är stolta över att vara pionjärer inom den växande sektorn.

- De senaste åren har funktionsdrycker haft en explosionsartad utveckling och vi ser att konsumenten är redo för nästa steg. Nu kommer man kunna handla och blanda sin egen funktionsdryck. FUN Light Vitamin Boost stärker safthyllan genom att tillföra ny innovation, säger Maria Tilly, marknadsdirektör på Orkla Foods Sverige.

FUN Light Vitamin Boost är en sockerfri dryck med tillskott av vitaminerna B6 och Niacin (B3). Produkten är utformad för att höja smaken på ditt vatten och kan enkelt blandas med både vanligt och kolsyrat vatten. Konsumenterna kan välja mellan tre uppfriskande smaker: Nordic Berries, Lemon Lime och Tropical Passion.

- Vi ser ett nytt konsumtionsbeteende inom kategorin för lightsötade drycker och är glada över att kunna erbjuda våra kunder något helt nytt inom en kategori på stark frammarsch. Vi vet att många konsumenter idag handlar både lightsötad saft och funktionsdryck och det här är en perfekt matchning, säger Maria Tilly, marknadsdirektör på Orkla Foods Sverige.

FUN Light Vitamin Boost tillagas lokalt i Orkla Foods Sveriges saftfabrik i Kumla där även FUN Lights övriga drycker kokas. Förpackningen är tillverkad av rPET återvunnen plast.

Drycken börjar att säljas vecka 16, på alla de stora detaljhandelskedjorna såsom Ica, Coop och Willys.