Orkla i Eslöv söker nu 30 nya medarbetare inför sommaren

Orkla i Eslöv söker nu 30 nya medarbetare inför sommaren

Nu har Orkla i Eslöv dragit igång rekryteringen av sommarjobbare inför årets gurksäsong. I år ska 30 sommarjobbare rekryteras, framförallt produktionspersonal.

Under tio hetsiga sommarveckor skördas gurkorna i Sverige och då handlar det om att hänga med i produktionen. Hela årets produktion av gurkor ska läggas in för varumärket Felix under dessa veckor och bolaget rekryterar därför nu 30 sommarjobbare.

– Som medarbetare på Orkla är du en viktig kugge i Sveriges livsmedelsförsörjning. På Orkla får du som medarbetare vara med och bidra tillsammans med härliga kollegor. Vi vill ge alla våra medarbetare en möjlighet att växa och utvecklas, säger Stefan Johansson, tf fabrikschef, på Orkla i Eslöv.

I Eslöv har dagligvarubolaget Orklas Sveriges största anläggning för livsmedelsproduktion som tillagar framförallt färdigmat, växtbaserat och olika former av frysta och inlagda grönsaker för varumärken som Felix och Anamma. Mer än 90 procent av den mat som Orkla säljer i Sverige produceras också i Sverige.

Att vara sommarjobbare på Orkla är också ett första steg inom en internationell koncern med många framtida karriärmöjligheter - lokalt, nationellt och internationellt.

– Jag tror att alla kommer ihåg sitt första sommarjobb. Inkomst, arbetslivserfarenhet och nya relationer som förhoppningsvis kan vara länge, säger Stefan Johansson.

Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Orklabolagen i Sverige omsätter nära 7 000 MSEK och har drygt 3000 anställda på 18 anläggningar och kontor. Vi arbetar för att bidra till en mer klimatsmart vardag och står bakom flera av Sveriges mest välkända varumärken, såsom Grumme, Felix och OLW. Vi vill vara din vän i vardagen.