OTW gjorde imagefilm för Axellus

OTW gjorde imagefilm för Axellus

En okänd stjärna på den svenska hälsohimlen profilerar sig nu även som företag och inte bara genom sina välkända produkter. Axellus gav OTW webb-TV gänget i uppdrag att med en kort film visualisera det norska företagets långvariga historia och arbete för kvalitet.

Att Axellus erbjuder produkter för ett hälsosammare liv är okänt för många. Däremot är produkterna kända för desto fler.

– Maxim, Nutrilett, Pikasol och andra av Axellus produkter är mer kända än själva företaget. Vi ville koppla ihop produkterna med oss som avsändare och visa vad som skiljer oss från många andra hälsoföretag, nämligen bland annat vår långa historia, forskningen bakom produkterna och att vi tar ansvar. Vi var trötta på powerpoints. Men en film? Skulle det gå? OTW fångade snabbt och lyhört in Axellus själ och vision. Filmen är en varm stämningshöjare som säger så mycket mer än bara ord! Vi älskar den!

Det säger Annika Hjerpe, kommunikationsdirektör, Axellus AB som är en del av den norska Orklakoncernen.

Se resultatet här; www.axellus.se

För mer information kontakta gärna

Annika Hjerpe, kommunikationsdirektör, Axellus Sverige, telefon 08- 586 150 14, annika.hjerpe@axellus.se

Axellus startade 2007 i Sverige och är en del av den norska börsnoterade Orkla-koncernen vars hälsoprofil startade redan 1854. Axellus är i dag den ledande nordiska leverantören av kosttillskott och representerar varumärken som Nutrilett, Maxim, Möllers, Litomove, Pikasol och Gerimax. Missionen är att hjälpa folk att leva mer hälsosamt, detta genom våra produkter och den forskning som ligger bakom dessa. Vår devis är ”Healthy living made easier”. Läs gärna mer på www.axellus.se