Paulúns lanserar glutenfria frukostflingor

Paulúns lanserar glutenfria frukostflingor

Glutenfri kost är en trend som växt sig allt starkare de senaste åren. Paulúns Chiafrö & Bovete Superflingor, som är fullproppade med nyttigheter som fullkorn, fiber och noggrant utvalda råvaror, ger dig en bra start på dagen. Dessutom innehåller de inget tillsatt socker.

Under 2015 ökade försäljningen av glutenfria produkter med drygt 30 procent inom dagligvaruhandeln.

– Inte nog med att man som glutenintolerant måste välja bort mycket god mat, ofta tvingas man också sänka sina krav när det gäller smakupplevelsen. Med Paulúns Chiafrö & Bovete Superflingor ville vi ta fram en flinga som är väldigt god – oavsett om man är glutenintolerant eller ej, säger Nina Sandström, marknadschef på Orkla Foods Sverige.

Paulúns Chiafrö & Bovete Superflingor är hälsosamma frukostflingor tillverkade på noggrant utvalda råvaror som chiafrön, bovete, nyponmjöl, kanel och kardemumma. Flingorna är rika på fiber, fullkorn och smak, vilket gör att de är både nyttiga och goda. Paulúns Chiafrö & Bovete Superflingor kommer i två smaker – Naturell och Tranbär, björnbär och kardemumma. Båda varianterna är nyckelhålsmärkta och bär Svenska Celiakiförbundets symbol för glutenfritt.

– Vi tror på alla de konsumenter som säger sig må bättre i magen eller få mindre eksem, ledvärk och huvudvärk av den glutenfria kosten. Paulúns glutenfria flingor är bara baserade på bra råvaror, vilket är viktigt då många glutenfria produkter på marknaden innehåller tillsatt socker och ren stärkelse, säger Fredrik Paulún, näringsfysiolog.

Paulúns Chiafrö & Bovete Superflingor – Naturell
Vikt: