Pharbio får ny kostym och lanserar Multivitaminer och Gummies

Pharbio får ny kostym och lanserar Multivitaminer och Gummies

I vår får Pharbio ett helt nytt utseende på hyllan, samtidigt som nya produkter och ett nytt kommunikationskoncept lanseras.

- En mångsidig och varierad kost är inte alltid så enkel att få till när livspusslet knackar på dörren. Utan pekpinnar vill vi kunna ge ett alternativ genom att komplettera kosten med kosttillskott, säger Karin Stålhammar, Brand Manager för Pharbio.

I vår kommer Pharbio med flera nyheter: Immunsystem gummies, Multivitamin gummies och Vitamin D gummies. Varumärket lanserar även särskilda multivitaminer för kvinnor, män, seniorer, respektive tonåringar. Multivitamin kvinna, exempelvis, riktar sig till kvinnor i fertil ålder, gravida och ammande och innehåller bland annat järn, D-vitamin, folsyra och kalcium. Produkterna kommer att finnas på apotek och i dagligvaruhandeln.

Under våren får samtliga Pharbio-produkter dessutom ett enhetligt utseende. De fyrkantiga burkarna består av 100 procent återvunnen plast (R-PET) och har även gjorts tunnare för att minska materialåtgången och genomskinliga för att underlätta återvinningen. Burkarna får även nya mörkblå etiketter, gjorda av biobaserad plast.

Visste du detta om svenskarna och kosttillskott?

• Många svenskar äter kosttillskott
    Drygt häften av alla vuxna svenskar 25–75 år äter någon gång kosttillskott (56%).
  • Svenskar fokuserar på insidan, inte utsidan
    De flesta äter kosttillskott för att förebygga sjukdomar och möjliga problem (25 procent), stärka generellt välbefinnande (23 procent) och att stärka immunförsvaret 22 (procent). Bara 8 procent äter kosttillskott för att hand om kroppens yttre.
  • De flesta som äter kosttillskott gör det dagligen
    Vanligast är att äta kosttillskott dagligen (67 procent), men vissa äter också kosttillskott under vissa perioder, exempelvis säsongsbaserat (13 procent) eller veckovis (14 procent).
  • De som äter kosttillskott äter ofta flera typer av tillskott
    30 procent av de som äter kosttillskott står för hela 97 procent av konsumtionen.

Källa: Perceptor-undersökning beställd av Orkla, nov 2020 (2111 respondenter).

Syftet med kosttillskott är att komplettera normal kost. Kosttillskott är inte ämnat för att behandla, förebygga eller bota sjukdom.