Potatisens liv och leverne

Den 3:e oktober börjar den första av OLWs nya reklamfilmer gå i TV4, TV4+ och TV400. Filmen är en del av en serie på tre filmer som utspelar sig på Skånes åkrar. I typiskt naturprogramsmanér får vi följa potatisens liv och leverne när de samlas för att leka. I bakgrunden lurar dock alltid faran från OLWs potatisjägare. Här visas hela kedjan; att OLW letar upp de bästa råvarorna för att kunna göra de godaste snacksen som i slutändan skapar den bästa festen. Jakten på råvarorna visas på ett annorlunda och roligt OLW-sätt. ”Vi på OLW är stolta över hela vår tillverkningsprocess, allt ifrån hur vi väljer ut de bästa potatisarna till hur våra chips kryddas.”, säger Maria Öhberg, produktchef på OLW. Filmerna är gjorda med en kombination av två tekniker; dels riktiga potatisar i nylonlinor och dels dataanimerade potatisar. För specialeffekterna står det nya produktionsbolaget Alphaville. I samband med att den första filmen börjar sändas i TV kommer OLW ha en stor Potatisencyklopedi på olw.se där den som vill kan fördjupa sig i potatisen och potatisjägarnas märkliga värld. För mer information, kontakta Maria Öhberg, produktchef Tel: 08-564 618 60 e-post: maria.ohberg@olw.se Beställare Marcus Thollin (Marknadschef OLW) Maria Öhberg (Produktchef OLW) Reklambyrå: DDB Stockholm Copywriter: Nils-Gustav Tollman Art Director: Andreas Dahlqvist Web AD: Simon Mogren Web Designer: Merwan Maaruf Projektledare: Niclas Melin Produktionsledare: Lena Birnik Planner: Marie Rudolphie Originalare: Jan Wiklund Produktionsbolag: Spader Knekt Regissör: Filip Tellander Exekutiv Producent: Johannes Åhlund Producent: Mattias Bengtsson

Presskontakt Kommunikationschef Mediefrågor främst kopplat till Orkla Care och Orkla Confectionery & Snacks verksamhet.

Presskontakt Kommunikationsdirektör Mediefrågor om Orkla som företag.