Procordia Food samlar alla varumärken i största sommarkampanjen någonsin

- Det här är vår absolut största sommarkampanj någonsin. I sommar ska vi slå rekordet från förra året. Då deltog 67 000 i vår Fun Light tävling, säger Helena Giertz, informationsdirektör Procordia Food. Kampanjen omfattar Procordia Foods nio varumärken – Bob, Ekströms, Felix, Fra den gamle fabrik, Fun Light, Grandiosa, La Mia Pizzeria, Risifrutti® och Önos. Alla som köper tre valfria produkter från Procordia Food kan vara med i tävlingen genom att svara rätt på två frågor, skriva ett rim om sitt drömresemål samt skicka in kvittot på de tre produkterna. Det är första gången någonsin som Procordia Food lyfter fram företagsnamnet gentemot konsumtent i en kampanj. Det är också första gången som företaget samlar alla varumärkena på det här sättet. - Genom att ha en gemensam kampanj med alla våra varumärken vill vi visa på vår bredd och vår styrka. Vi är ett av Sveriges främsta livsmedelsföretag och det blir väldigt tydligt när man ser varumärkena samlade så här, säger Helena Giertz. Den stora resejakten börjar vecka 20 och håller på till och med vecka 32. Varje vecka utses fem vinnare som får resecheckar värda 10 000 kr. Resecheckarna kan användas hos reseföretaget Ving. Tävlingskuponger finns i butik. All tävlingsinformation kommer att finnas på kampanjsidan www.resejakten.se. Kampanjen kommer att stöttas av TV-reklam och reklam i butik. Den är framtagen av Procordia Food tillsammans med PS Communication. Helena Giertz, informationsdirektör Procordia Food, 0706-08 00 53, helena.giertz@procordiafood.com Procordia Food AB är ett av Sveriges största livsmedelsföretag. Företaget hade 2005 en omsättning på 3 miljarder kronor och har 1 400 anställda. Procordia Food utvecklar, tillverkar, marknadsför och säljer produkter under en rad starka varumärken som Felix, Ekströms, Önos, BOB, Risifrutti®, FUN Light och Grandiosa. Produktion sker vid företagets fabriksanläggningar i Eslöv, Tollarp, Fågelmara, Färjestaden, Kumla, Örebro och Vansbro. Procordia Food AB ingår i den norska börsnoterade koncernen Orkla.

Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Orklabolagen i Sverige omsätter nära 7 000 MSEK och har drygt 3000 anställda på 18 anläggningar och kontor. Vi arbetar för att bidra till en mer klimatsmart vardag och står bakom flera av Sveriges mest välkända varumärken, såsom Grumme, Felix och OLW. Vi vill vara din vän i vardagen.

Presskontakt Kommunikationsdirektör Mediefrågor om Orkla som företag.
Sofie Ek

Presskontakt Kommunikationschef Mediefrågor främst kopplat till Orkla Care och Orkla Confectionery and Snacks verksamhet.

Din vän i vardagen

Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Orklabolagen i Sverige omsätter nära 7 000 MSEK och har drygt 3000 anställda på 18 anläggningar och kontor. Vi arbetar för att bidra till en mer klimatsmart vardag och står bakom flera av Sveriges mest välkända varumärken, såsom Grumme, Felix och OLW. Vi vill vara din vän i vardagen.

Orkla Sverige
Isbergs gata 9B