Procordia öppnar upp och lanserar ny webbplats

Kokböcker, TV-kockar, matuppror och vardagsmat. Mat engagerar och berör. Idag vill konsumenterna veta allt om den mat och dryck de handlar i butiken och om företaget som står bakom. För att möta det ökande informationsbehovet lanserar Procordia en ny webbplats - www.procordia.se.

Mat och dryck diskuteras och debatteras varje dag, i media, på jobbet och i hemmet. I diskussionerna föds viktiga frågor om allt från miljö och hälsa till tillsatser och tillagning. Frågorna är många, men det är inte alltid helt enkelt att hitta svaren. Det växande intresset för mat och dryck märks tydligt för Procordia. Inte minst genom det ökande antal frågor som kommer in från konsumenterna, via Procordias webb och konsumentkontakt. För att möta informationsbehovet lanserar Procordia en ny webbplats.

- Vi ser positivt på denna utveckling, där mat och kvalitet är i fokus och svarar gärna på alla frågor som rör mat och dryck. Den nya webbplatsen är ett första steg i vår ambition att ytterligare öppna upp mot omvärlden. Om ni inte hittar svaret på vår webbplats får ni gärna kontakta oss - ingen fråga är för liten eller för stor, säger Eva Nordholm, Informationschef Procordia.

www.procordia.se kan man ta del av Procordias syn på mat - från gurka i jorden till Felix Bostongurka på bordet. Läs mer om Procordias kärlek till mat och dryck - värderingar och ställningstaganden när det gäller allt från miljö och hälsa till tillsatser. Nytt är även en produktsöksfunktion där man kan finna detaljerad information om samtliga Procordias produkter - vad de innehåller, näringsvärden och allergiinformation.

Läs mer om Procordia på vår nya webbplats! www.procordia.se

Procordia konsumentkontakt: 020 - 75 00 10 eller konsumentkontakt@procordia.se

För ytterligare information, var vänlig kontakta;

Eva Nordholm, Informationschef Procordia, +46 706 95 00 05,

eva.nordholm@procordia.se