Remi Hallon - en frisk nykomling för alla chokladälskare

Remi Hallon - en frisk nykomling för alla chokladälskare

Remi Hallon är en nyhet med smak av mörk choklad och friska hallon. Ett lyxigare chokladkex baserat på sprödbakade rån för dem som vill unna sig det lilla extra. Remi är en klassiker som lanserades redan på 60-talet och som nu finns i smakerna hallon, mint och nougat.

− Med nya Remi Hallon gifter vi ihop de mycket populära smakerna mörk choklad och friska hallon. Efterfrågan på lite lyxigare kex ökar och vi tror att Remi Hallon blir ett välkommet nytillskott på fikabordet, säger Karin Blomqvist, produktchef Göteborgs Kex.

Remi är ett kex speciellt utvecklat för chokladälskare. Med den nya innovativa smaken av mörk choklad och hallon ska Remi fresta nya konsumentgrupper. Sedan tidigare har förpackningen fått ett nyare och modernare utseende.

Remi Hallon finns att köpa i butiker i hela landet. En förpackning innehåller 100 gram och kostar cirka 19 kr.

Övriga produkter i sortimentet

• Remi Mint - det klassiska kexet. Sprödbakade rån med mintcreme och mörk choklad.
  • Remi Nougat - nougatbiskvier doppade i mjölkchoklad. Tidigare hette denna Condis.

Högupplösta bilder kan laddas ned på http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/goteborgskex

Namnet Remi, som hängt med sedan lanseringen 1968, kommer från termen remi i schack som betyder oavgjort. Namnet syftar på att det är lika mycket choklad som mint i originalkexet – oavgjort med andra ord.

För mer information kontakta gärna
Karin Blomqvist, produktchef Göteborgs Kex,
Tel +46 303 20 91 55, e-post karin.blomqvist@goteborgskex.se

Gunilla Hägglund, marknadschef Göteborgs Kex,
Tel +46 303 20 91 35, e-post gunilla.hagglund@goteborgskex.se

Om Göteborgs Kex

I över hundra år har svenska folket njutit av kex och kakor från Göteborgs Kex. 1888 började kexbageriets förföriska dofter sprida sig över området kring Nordre älv i centrala Kungälv. Sedan 1994 ingår Göteborg Kex i norska Orklakoncernen och bageriet producerar nu kakor och kex till såväl våra norska som finska grannar under varumärkena Saetre Kjeks och Kantolan. I dag arbetar runt 500 skickliga medarbetare med att förse svenska folket med ett 30-tal kex- och kakfavoriter, bland andra Ballerina, Göteborgs Bageriets Bästa, Göteborgs Utvalda, Guld Marie, Singoalla, Smörgåsrån, Brago, Kung Oscar Pepparkakor med flera. www.goteborgskex.se

Presskontakt Kommunikationschef Mediefrågor främst kopplat till Orkla Care och Orkla Confectionery & Snacks verksamhet.

Presskontakt Kommunikationsdirektör Mediefrågor om Orkla som företag.

Din vän i vardagen

Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Orklabolagen i Sverige omsätter nära 7 000 MSEK och har drygt 3000 anställda på 18 anläggningar och kontor. Vi arbetar för att bidra till en mer klimartsmart vardag och står bakom flera av Sveriges mest välkända varumärken, såsom Grumme, Felix och OLW. Vi vill vara din vän i vardagen.

Orkla Sverige
Isbergs gata 9B