Tillökning i sortimentet med Risifrutti® Ekologisk

Tillökning i sortimentet med Risifrutti® Ekologisk

Under 25 år har Risifrutti spridit positiv energi och varje dag säljs cirka 110 000 bägare av Sveriges mest älskade rismellanmål*. Det breda sortimentet utvecklas kontinuerligt. Nu lanseras det första ekologiska rismellanmålet från Risifrutti.

Allt fler konsumenter väljer ekologiska produkter och den svenska försäljningen av ekologiska livsmedel ökade förra året med cirka 10 procent**. Att äta ekologiskt upplevs som både mer hälsosamt och mer naturligt.

Utbudet för ekologiska kylda mellanmål har däremot hittills varit begränsat. Nu lanseras marknadens första ekologiska rismellanmål. Risifrutti Ekologisk är tillagad på ekologiska ingredienser såsom mjölk, grädde, ris, bär och socker. Naturligtvis är den lika krämig och god som originalet.

- Den nya Risifrutti Ekologisk möter det ökande intresset för att äta ekologiskt. Främst är det barnfamiljer som kommer att uppskatta den nya produkten, men även unga vuxna som gör medvetna val. Gemensamt för båda grupperna är att de är hälsomedvetna och att de enkelt vill kunna fylla på med positiv energi med ett välsmakande mellanmål, säger Joakim Wictorin, marknadschef.

1992 lanserades det första rismellanmålet från Risifrutti och sortimentet består idag av 16 varianter. Risifrutti tillagas vid Orkla Foods Sveriges anläggning i Örebro. Läs mer på hemsidan www.orkla.se välj Våra varumärken och Risifrutti.

Ekologisk Risifrutti
Risifrutti Jordgubb och Risifrutti Hallon.
Pris: cirka 12 kronor
Tillgänglig i butik: v 7
* AC Nielsen 13 Aug 2017. Risifrutti är det marknadsledande varumärket i kategorin kylda mellanmål 0-399g
** Ekowebb

Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Våra varumärken är Abba, Kalles, Felix, BOB, Frödinge, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Mrs Cheng's, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 5 miljarder kronor årligen och runt 1 500 anställda i Malmö, Eslöv, Frödinge, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Simrishamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro.