Anammas nya veganska produkter är sojabaserade, helt glutenfria och de lagas till snabbt och enkelt.

Tre goda skäl att välja veganskt - Pulled vego BBQ, Vegokebab och Chili och ingefärsstrimlor från Anamma

Trenden håller i sig, svenskarnas intresse för vegetarisk mat ökar. Pulled vego BBQ, Vego kebab och Chili- och Ingefärsstrimlor är tre spännande produktnyheter från Anamma som gör det enkelt för alla som även vill tillaga och äta god vegansk mat.

Hälften av svenskarna menar att de äter mer vegetarisk mat idag än tidigare och nästan lika många vill äta mer vegetarisk mat kommande år*. Den nya vegotrenden avspeglar sig också tydligt i Orkla Foods Sveriges försäljningssiffror.

Det finns olika anledningar till varför man vill äta vegetariskt eller veganskt; djuretiska, hållbarhet och inte minst för den egna hälsan. Men en sak är gemensam, det ska vara gott.

För att smaken skulle falla Anammas konsumenter i smaken bjöd Orkla Foods Sverige in till att medverka i innovationsarbetet kring de senaste produkterna. Ett tjugotal personer fick tycka till om både smak, textur och koncept. Resultatet blev tre innovativa produkter som är goda och enkla att tillaga. Alla tre tillagade i hjärtat av Skåne: Eslöv.

• De tre nyheterna från Anamma är sojabaserade, helt glutenfria och har unika smaker som passar till olika kök från världens alla hörn. Dessutom tillagas de snabbt och enkelt. Stek i några minuter och serverera med tillbehör du är sugen på och du har en smakrik och god vego-middag, säger Åsa Gisel marknadschef Anamma Orkla Foods Sverige.

Pris i butik: ca 35 kr/st

Tillgänglig hos Coop och City Gross from vecka 6

*enligt Matbaromentern, en årlig undersökning genomförd av TNS Kantar på uppdrag av Orkla.