Veganska favoriter från Anamma finns nu även som ekologiska

Två ekologiska nyheter i veganska sortimentet från Anamma

I dagarna får det veganska sortimentet från Anamma fint sällskap av två efterlängtade nyheter – ekologisk vegofärs och ekologisk falafel.

Förra året köpte Orkla Foods Sverige det veganska livsmedelsföretaget Anamma med anläggningar i Simrishamn och Vadensjö utanför Landskrona. Försäljningen pekar uppåt. Det veganska sortimentet från Anamma har en tillväxt i volym med över 50 procent per år – mycket tack vare en trogen och snabbt växande skara konsumenter som också vill engagera sig. De kommer ständigt med önskemål om hur de vill att sortimentet ska utvecklas.

– Vi älskar när våra konsumenter bryr sig och vill vara delaktiga. Det finns få ekologiska alternativ bland vegetariska produkter generellt och det har vi bestämt oss för att göra något åt. Konsumenterna skriker efter ”ekovego” och vi är väldigt stolta över att nu kunna svara på efterfrågan med två vansinnigt goda produkter, säger Magnus Hansson, marknadsansvarig för Anamma.

Anamma Vegofärs och Anamma Falafel är de första ekologiska produkterna inom Anamma. De är 100 procent vego och fria från ägg, mjölk och gluten.

Produktfakta
Anamma Ekologisk Vegofärs och Anamma Ekologisk Falafel
Vikt: 240 gram
Pris i butik: Cirka 25 kronor
Lansering: v. 20, 2016

Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Våra varumärken är Abba, Kalles, Felix, BOB, Frödinge, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Mrs Cheng's, Kung Gustaf, Fun Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Krögarklass, Limfjord, Anamma, Liva Energi och Paulúns.