Robert Paulig Fresh five collection – slow roast till en ny nivå

Robert Paulig Roastery har utvecklat en ny kollektion bestående av fem härliga kaffeprodukter för professionell användning: två bryggkaffebönor och tre espressobönor.

Slow roast till en ny nivå
Robert Pauligs kaffe rostas varsamt genom metoden Slow Roast. Rostningen tar fram de unika och delikata smakerna ur de utvalda kvalitetsbönorna. Med Slow Roast menas normalt att bönorna rostas i 12-15 minuter. Robert Paulig Roastery har tagit metoden vidare och rostar sina bönor upp till 16-18 minuter. Det ger en högre kvalitet på slutprodukten med mindre syra, mer balanserad smak och en fantastiskt stark crema. Den exakta tiden på rostningen i respektive produkt i kollektionen Fresh Five, beror på bönblandningen och rostningsgraden.

Vi på Paulig Professional är stolta över att kunna erbjuda kollektionen Fresh Five. Den har utvecklats med varsam hand och högt kvalitetsfokus. Varje produkt har sin unika karaktär. Vi hoppas att du kommer att älska den lika mycket som vi gör.

Espressobönor:

Espresso Extreme är en blandning för dig som gillar ditt kaffe starkt och robust. Det är en kraftfullblandning på 50% Robusta- och 50% Arabicabönor som noggrant rostats för att uppnå dess mörka karaktär. En silkeslen crema ger blandningen ett mjukt inslag. Denna brasilianska och vietnamesiska blandning är ett perfekt val för en smakrik cappuccino eller latte. Rostningsgrad 5.

After Dark Espresso bjuder in oss att njuta av en magisk kaffestund från en mörk och sammetslen kväll i södern. Det är en mörk men mjuk blandning med låg syrlighet av kaffebönor från Sydamerika och Vietnam – 65% Arabica och 35% Robusta. Rostningsgrad 4.

Brave Blond Espresso innehåller 100% Arabicabönor. Den görs av mjuka bönor från Brasilien, Colombia, Nicaragua och Guatemala – en utsökt mix med en välbalanserad smak. Den härliga anstrykningen av kakao gör det till en underbar kaffeupplevelse i sann mellan- och sydamerikansk anda. Rostningsgrad 3.

Bryggkaffebönor:

Full House är ett 100%igt mörkrostat Arabicakaffe med en spännande kombination av några av de sötaste brasilianska aromerna fulländade av smaker från Guatemala och Kenya. Den kvardröjande eftersmaken har en härlig anstrykning av rostad kakao. Rostningsgrad 4.

Ljusrostade White Knight står ut som juvelen i kronan av latinamerikanskt kaffe. Det är ett 100%igt Arabicakaffe skickligt sammansatt av behagliga smaker och övertygande dofter med uttryck av kryddiga latinska rytmer. Bönorna har sitt ursprung från Mellan- och Sydamerika som ger en knäckliknande eftersmak på toppen av denna fantastiska smakupplevelse. Rostningsgrad 2-3.

Paulig Professional har genom Gustav Paulig Ab, exklusiv försäljningsrättighet för kollektionen i Sverige.

Robert Paulig Roastery:
När vi startade vår manuella rostning 1987, var microrosteri ännu ett okänt begrepp. Principerna är desamma än idag: Att rosta gourmetkaffe är ett hantverk som kräver stor kunskap där alla sinnen involveras – från premiumkvaliteten i råkaffet och hela vägen till den färdiga kopp kaffe som ger dig en fulländad kaffeupplevelse. Vår erfarenhet, passion och genuina kärlek för kaffe garanterar dig att våra kunder alltid dricker det bästa möjliga gourmetkaffet. För så har det alltid varit – ända sedan starten.

• Tjänster, konsult, service

• kaffe
  • robert paulig roastery

Sedan början av 2014 erbjuder Paulig kaffelösningar utanför hemmet under namnet Paulig Professional. Vi hjälper våra kunder att skapa en framgångsrik kaffeverksamhet och erbjuder fullservicelösningar för njutbara kaffeupplevelser. Förutom vårt högkvalitativa kaffe erbjuder vi även maskiner, underhållstjänster, finansieringsavtal, säljfrämjande stöd och kaffeutbildningar. Allt för att du i din tur ska kunna erbjuda konsumenten en fantastisk kaffeupplevelse.

Paulig Professional finns i Finland, Sverige, Norge, Estland, Lettland och Litauen och har ca 200 anställda.