​Apoteksgruppen väljer PayEx betallösningar till sin webbhandel

Apoteksgruppen - som består av 166 apotek över hela Sverige – lanserar nu sin webbhandel som gör det möjligt att köpa receptbelagda läkemedel via datorn, mobilen eller surfplattan. Under året kommer tjänsten att kompletteras med receptfria läkemedel och egenvårdsprodukter.

Sedan 2011 har Apoteksgruppens kunder kunnat delbetala sina läkemedelsinköp genom PayEx vid köp i butik. När apotekskedjan nu även erbjuder webbhandel kommer PayEx att tillhandahålla alla betalsätt för Apoteksgruppens kunder, med möjlighet att kunna välja till exempel kortbetalning eller faktura i samband med köp online.

Apoteksgruppens chef för affärsutveckling; Tommy Wahlberg, förklarar varför man har valt att utöka samarbetet med PayEx:

- I samband med att Apoteksgruppen lanserar marknadens enklaste webhandel för receptförskrivna   läkemedel, vill vi även att kundens betalning ska ske på ett enkelt och smidigt sätt. PayEx har en   komplett lösning för betalningar samt god erfarenhet av apoteksmarknaden sedan tidigare, vilket vi   ser som en fördel i val av betalningspartner.

- Det känns väldigt bra att vara den naturliga partnern för Apoteksgruppen när det gäller betalningar.   Många gånger får man välja flera leverantörer för att få fram en helhetslösning, vilket även brukar   bli mer kostnadsdrivande i både utveckling och drift. Med PayEx som betalningspartner får man   tillgång till hela utbudet från en leverantör. I Apoteksgruppens webbhandel kommer kunden att ha   tillgång till alla relevanta betalsätt, säger Nicklas Molin, VP Sales & Marketing på PayEx.

För ytterligare information, kontakta:

Nicklas Molin, VP Sales & Marketing
E-post: nicklas.molin@payex.com