PayEx står för betallösningen när EM lanserar webshop

Vid lanseringen av sin webshop har EM valt PayEx som leverantör av betallösningen.

EM:s kunder som handlar på nätet eller via mobilen kan genom PayEx lösning betala med faktura, kort eller direkt via sin internetbank.

Försäljningen på nätet ökar och kompletterar alltmer den traditionella butiksförsäljningen. Vid lanseringen av sin webshop har EM valt PayEx som leverantör av Faktura, Kort- och Direktbetalningar på nätet.

Vi valde PayEx eftersom de utan problem kunde erbjuda precis den skräddarsydda lösning vi behövde för vår webshop. Och eftersom varje e-handelskund handlar från sin lokala butik krävdes en unik lösning med 35 lokala kassor. PayEx har löst detta på ett mycket enkelt, automatiserat och kostnadseffektivt sätt. För kunderna innebär samarbetet att vi kan erbjuda en av marknadens säkraste plattformar för betalning online samt att den är i princip helintegrerad med vår sida, vilket skapar både enkelhet och trygghet för kunden, säger Michael Sturehed, VD på EM Sverige.

EM är en av Sveriges ledande aktörer inom heminredning med 35 butiker i Sverige samt på Åland. Med ett stort antal artiklar i sortimentet är behovet av en väl fungerande webshop, med tillförlitliga och väl accepterade betalsätt, stor. Samarbetet innebär att PayEx tar ansvar för hela betalningsflödet, inklusive utbetalning och rapportering, åt EM, oavsett betalalternativ.

Många gånger får man välja flera leverantörer för att få fram en helhetslösning, vilket även brukar bli mer kostnadsdrivande i både utveckling och drift. I webshopen har kunden inte bara tillgång till alla de betalsätt de kan välja i butik, utan även ett par till i form av Faktura och Direktbetalning. Inom kort kommer även fler betalsätt att vara tillgängliga i både butik och webshop, säger Peter Nilsson, Area Manager Omni-Channel på PayEx.

Peter Nilsson, Area Manager Omni-Channel

E-post: peter.nilsson@payex.com