Nomineringarna klara inför Årets Vikare 2012

Nu är nomineringsarbetet klart inför korandet av Årets Vikarie 2012 som sker den 6 december. Totalt 28 av de 600 vikarier som arbetar ute i Stockholms skolor och förskolor genom skolbemanningsföretaget VRE Education har chansen att vinna årets utmärkelse som delas ut för femte året i rad. Juryn som utser årets vinnare har i år utökats med Karin Jordås, generalsekreterare på Mentor Sverige, och Dilsa Demirbag Sten, verksamhetsansvarig på Berättarministeriet.

– Det finns så många duktiga vikarier som brinner för vad de gör och som får positiv respons av elever och personal på skolorna. Nu har vi i juryn ett svårt arbete framför oss och ser vi fram emot en rolig tillställning den 6 december då vinnaren koras, säger Charlotte Alkeborn, VD VRE Education.

Utmärkelsen delas ut för femte året i rad och syftar till att höja statusen och belysa vikten av vikariens roll i skolan. Årets Vikare koras den 6 december för inbjudna på Kungstensgatan 6 i Stockholm, kl. 18-21.

Nominerade till Årets Vikarie 2012 är:

Olle Ax, 20 år, Österskär
Mikaela Söderberg, 20 år, Täby
Linda Tegnerud, 23 år, Handen
Emma Tönnes, 20 år, Hägersten

Årets Vikare är en god förebild som uppvisar tydliga och varma ledaregenskaper, har nyfikenhet och engagemang. Det är en stabil person som vill vidga sina vyer, gillar människor och skapar relationer, är fast förankrad i en bra värdegrund och som inte bangar för utmaningar. Personal på skolor och förskolor samt anställda på VRE Education har kunnat nominera kandidater.

I juryn sitter: Charlotte Alkeborn, VD på VRE Education, Karin Jordås, generalsekreterare på Mentor Sverige, Dilsa Demirbag Sten, verksamhetsansvarig på Berättarministeriet samt Emma Hermansson, Personalansvarig vikarier & Utbildningsansvarig på VRE Education samt volontär på BRIS.