Lärarförmedlarna vinner nya ramavtal i Stockholm och Sollentuna.

Lärarförmedlarna har vunnit nya ramavtal inom personaluthyrning till såväl Stockholms stad som Sollentuna kommun. De nya avtalen avser personaluthyrning till förskola, fritidshem, grundskola och gymnasieskola och träder i kraft nu.
– Den dagliga relationen avgör resultatet. Därför kan vi inte slå oss till ro bara för att vi vunnit nya avtal säger Patricia Kimondo, VD för Lärarförmedlarna.

”Det är kvaliteten på personalen som avgör en skolas framgång.”

– Självklart är det roligt att vinna nya avtal och vi är tacksamma för förtroendet, säger Patricia Kimondo. Vi har arbetat i tio år med att bygga ett bemanningsföretag helt inriktat på skolan, och är övertygade om att det är kvaliteten på personalen som avgör en skola eller förskolas långsiktiga framgång.

– Men vi är samtidigt ödmjuka inför utmaningen med att hjälpa skolan att snabbt få rätt person till rätt uppdrag. Vi vet att såväl skolledare, lärare och pedagoger som elever och föräldrar ställer höga krav på oss, säger Patricia Kimondo.

Effektiva rutiner skapar trygghet – för leverantör och kund
– Vårt uppdrag handlar ju om att arbeta förebyggande och långsiktigt, så att vi relativt omgående kan avlasta den skola som behöver hjälp – med minsta möjliga friktion för elever och lärare. Därför har vi fokuserat mycket på att jobba upp ef-fektiva rutiner och processer. Det gör att vi att vi känner oss trygga och väl förbe-redda nu när vi fortsätter att växa” fortsätter Patricia Kimondo.

Relationerna avgör resultatet
–    Ramavtalen med kommunerna är viktiga förutsättningar i vårt jobb, men det är den dagliga relationen och den dialog vi för med kunder och anställda varje dag, som avgör resultatet. Därför kan vi aldrig slå oss till ro bara för att vi vunnit nya avtal, avslutar Patricia Kimondo.

För mer information, kontakta VD Patricia Kimondo. Mobil: 070-745 10 08 Telefon: 08-545 650 77. Fax: 08-545 650 78. Patricia.kimondo@lararformedlarna.se. www.lararformedlarna.se. Box 24188, 104 51 Stockholm. Besök: Linnégatan 89.

• Skola

• offentlig upphandling