​People Productions kvalificerar sig till Inc. Magazines 5000 Europe List 2018

Stockholm, 1 mars: Idag meddelar People Productions Sweden AB att man har kvalificerat sig till Inc. Magazines 5000 Europe List 2018, en lista över Europas snabbast växande och framgångsrika företag i Europa. People Productions driver bland annat Vikarie Direkt; den smarta appen för bra vikarier, och Lärarförmedlarna; för vassa talanger till skolan. I dagarna lanseras också den nya podden Naked Work; en podd om att få och ha ett bra jobb.

“Vi är förstås både stolta och glada över att ha fått en plats på Inc 5000 Europe listan”, säger Patricia Olby Kimondo, VD och grundare av People Productions. “Det är en påminnelse om och ett erkännande av allt hårt jobb genom åren. Framförallt är vi ödmjuka och tacksamma över alla som bidragit till framgången, alla tusentals medarbetare, alla kunder och andra glada påhejare som gillar det vi gör”, fortsätter Patricia Olby Kimondo.

“Vi har en otroligt spännande agenda framåt där vi jobbar med lösningar för vassa talanger framtidens arbetsmarknad. Framförallt för att underlätta mötet mellan den som söker jobb och den som söker talanger. Den här utmärkelsen ger oss såklart lite extra energi på vägen”, avslutar Patricia Olby Kimondo.

För mer information, kontakta:

Patricia Olby Kimondo, VD People Productions patricia.kimondo@peopleproductions.se

Stina Astner, CMO People Productions stina.astner@peopleproductions.se

Om Inc 5000 Europe list

For 37 years, Inc. has welcomed the fastest-growing private companies into a very exclusive club. To be sure, considering the millions of private companies operating throughout Europe, being listed on the Inc. 5000 Europe is a significant achievement. The median company on the list increased sales by more than 254 percent since the start of 2013, while the average honouree grew a mind-boggling 473 percent. Those are results most companies could only dream of in the economy of the past three years.

As an Inc. 5000 Europe honouree, People Productions Sweden AB now shares a pedigree with Intuit, Under Armour, Microsoft, Timberland, Pandora, Patagonia, Oracle, and dozens of other prominent recent U.S. alumni. In addition to People Productions Sweden AB, the Inc. 5000 Europe list added notable companies such as HelloFresh, Dyson, Moo and Coolblue. You are in some pretty impressive company—which is exactly where you belong.

Länk till hela listan: inc.com/inc5000eu

• patricia kimondo
  • people productions
  • vikarie direkt
  • lärarförmedlarna
  • naked work
  • inc. magazines 5000 europe list

Om People Productions

Vassa talanger är vår passion. Därför utvecklar vi smarta lösningar som gör att den som behöver, får vassa talanger blixtsnabbt. Och att den som vill ha ett riktigt jobb enkelt får chansen. Med lång erfarenhet, gedigen kunskap, och intelligent teknik skapar vi smartare och säkrare sätt för den som söker jobb att möta den som söker talang.

Under åren har vi anställt fler än 15 000 unga i våra företag. Vi vet att unga både kan och vill om de får chansen. Och rätt förutsättningar. Vårt uppdrag är att göra våra unga medarbetare och våra ambitiösa kunder, ännu bättre rustade för att möta framtidens arbetsmarknad, de ökade kraven i en allt snabbare förändringstakt - och de fantastiska möjligheterna i det teknikdrivna samhället. Smarta lösningar för moderna människor helt enkelt.

People Productions