Webinar 8 juni: Vacciner - en underutnyttjad resurs?

Webinar 8 juni: Vacciner - en underutnyttjad resurs?

Vacciner och hur vi ska skydda riskgrupper och äldre är något alla pratar om idag när vi upplever en av de största hälsoutmaningarna i modern tid. Jakten på ett vaccin mot covid-19 pågår och det kan inte tas fram snabbt nog. De flesta är överens om att det är viktigt att skydda äldre och riskgrupper mot sjukdomar som det går att skydda sig mot. Men hur ska det gå till i praktiken? Vilka typer av vacciner finns tillgängliga idag? Hur används de? Vad kan vi lära av barnvaccinationsprogrammet när det gäller vuxna och riskgrupper? Vad är nästa steg i Sveriges vaccinationsstrategi?

I vår webinarserie diskuterar vi de här frågorna med beslutsfattare, vaccinexperter och patientorganisationer.

Ta del av första avsnittet redan nu på måndag.

Samtalsledare:

Andreas Palmborg, medical lead vaccin, Pfizer Sverige

Deltagare:
Matti Sällberg, professor, KI, ledare av arbetsgrupp för coronavaccin
Lina Nordquist, sjukvårdspolitisk talesperson och riksdagsledamot (L)
Inger Ros, ordförande Riksförbundet HjärtLung

Datum: Måndag 8 juni
Tid: 14.00-14.30
Anmälan: Ingen anmälan krävs

Har du frågor du vill att vi ska ta upp på webinariet? Skicka ett meddelande till oss på Twitter: @PfizerSverige

Webinariet sänds här: https://www.youtube.com/user/PfizerSverige/live?pe...

Avsnittet kommer att finnas tillgängligt att se i efterhand.