Nyhet -

Överläkare Stefan Branth rekommenderar i programmet Malou efter 10, TV4; att ta gurkmeja varje dag

I TV-programmet "Malou efter 10" (TV4) den 20 april under rubriken "Grönsaker, frukt och bär minskar dödligheten - kan rädda 8 miljoner" så presenterade Överläkare Stefan Branth att grönsaker, bär, gurkmeja och ingefära är bra för immunförsvaret och kan rädda liv.

Det konstateras av Överläkare Stefan Branth att gurkmeja är väldigt intressant och att många studier gjorts på gurkmeja och dess hälso-effekter. Gurkmeja har anti-oxidant och antiinflammatoriska effekter som hjälper kroppen vid låggradiga inflammationer hos äldre, överviktiga samt vid ett flertal sjukdomar. Överläkare Stefan Branth rekommenderade därför andra att göra som han själv att ta gurkmeja varje dag.

Överläkare Stefan Branth kommenterade också att problemet med gurkmeja är att få i sig tillräcklig mängd för att ge hälsoeffekt, men att man är på väg att lösa detta genom att isolera curcumin från gurkmeja, den aktiva substansen, och att man därigenom kan öka upptag och hälsoeffekt.

Vi har tagit detta ännu ett steg längre med Dot Shot som är världens första curcumin dryck från gurkmeja där vi genom att göra det till en dryck ökat upptaget ytterligare, upp till 39 ggr bättre upptag än andra liknande produkter på marknaden. Vilket ger ännu bättre hälsoeffekter.

För mer information se www.dotshot.se.