En dag i salladens ära: Dags för World Salad Day igen!

En dag i salladens ära: Dags för World Salad Day igen!

Den 20:e mars inträffar World Salad Day – en satsning från Picadeli för att öka ungas intresse för frukt och grönt. Dagen firas för andra året i rad och tillsammans med Generation Pep riktar Picadeli strålkastaren mot hälsosam mat. För varje såld sallad under World Salad Day skänker Picadeli en krona till organisationen.

Ifjol lanserade Picadeli World Salad Day. Dagen firades i butiker i hela landet och uppmärksammades i traditionella och sociala medier. Nu är det dags igen.

– Länge leve salladen! För oss på Picadeli är det lika självklart att fira växtbaserad mat, som att vi firar våfflorna, semlorna eller kanelbullarna! Därför instiftade vi ifjol en helt egen dag – och varje år den 20:e mars infaller numer World Salad Day! På sikt hoppas vi att det blir en dag som inspirerar fler, både unga och gamla, att äta frukt och grönt och vi uppmanar våra branschkollegor att haka på. Mer sallad åt alla! säger Frida Bresander, marknadschef, Picadeli Sverige.

För att ge dagen ett tydligt mervärde samarbetar Picadeli även i år med kronprinsessparets initiativ, den icke vinstdrivande organisationen Generation Pep, och deras arbete för barn och ungas hälsa.

– Under World Salad Day skänker vi en krona för varje såld sallad till Generation Pep. Vi flera tusen sallader om dagen i Sverige och den 20:e mars hoppas vi sälja många, många fler, så att vi kan donera massor av pengar till Generation Pep! Mer sallad, mer pepp! Vi brinner för att barn och ungdomar ska ha möjlighet att leva ett aktivt och hälsosamt liv, utan att för den skull vifta med pekpinnar – därför har vi bestämt oss för att stötta Generation Pep i deras otroligt viktiga arbete, säger Frida Bresander.

Picadeli är marknadsledande på självplocksallad i norra Europa och grundades i Sverige 2010. Konceptet finns i butiker i hela landet, och årligen säljs miljontals sallader i salladsbarerna.

För mer information, kontakta: Frida Bresander, Marknadschef Picadeli Sverige, 072-189 91 03 frida.bresander@picadeli.com