Succé när Picadeli slog upp dörrarna till nytt restaurangkoncept

​En lång kö ringlar sig genom Hötorgets tunnelbanestation. Orsak; premiäröppningen av Picadelis nya storsatsning ”Urban Picnic”. Lanseringen är en milstolpe i arbetet med att sätta framtidens snabbmat på kartan och ytterligare ett steg i Picadelis tillväxtresa i Europa. ”Att det skulle bli ett sånt här tryck hade vi aldrig kunnat föreställa oss”, säger Magnus Johansson, Head of Marketing på Picadeli.

När Picadeli idag slog upp dörrarna till sin första konceptrestaurang var intresset stort. Kön med lunchsugna och nyfikna salladskonsumenter ringlade sig lång genom hötorgets tunnelbana.

– Att vi hade något bra på gång här visste vi, men att det skulle bli ett sånt här fantastiskt tryck och positivt gensvar hade vi aldrig kunnat föreställa oss. Snabbmat kan faktiskt innebära fantastiska smaker, med valfrihet, i en inspirerande miljö. Dessutom är vår mission att förändra och visa att snabbmat absolut kan vara både hälsosam och fräsch, säger Magnus Johansson, Head of Marketing på Picadeli.

Lanseringen är ett viktigt steg i Picadelis ambition; att vara en del av att sätta framtidens snabbmat på kartan. Konceptet är en innovativ snabbmatsrestaurang utformad både för gäster on-the-go och för dem som vill sitta ner och njuta av sin egenkomponerade sallad. Trots det höga trycket idag kändes pulsen och glädjen hela vägen upp på Kungsgatan.

Picadelis restaurang öppnade för allmänheten den 11 mars 2020 och är belägen vid Hötorgets tunnelbana, korsningen Sveavägen/Kungsgatan.

För mer information, kontakta:

Magnus Johansson, M: +46 (0)70 280 20 07

Regioner

Picadeli är en svensk salladspionjär som drivs av övertygelsen att snabbmat ska vara motsatsen till skräpmat. Idén är enkel; att genom självplock förändra människors sätt att köpa och äta sallad. De högteknologiska salladsdiskarna återfinns i fler än 2100 butiker runt om i Europa, från Skandinavien i norr till Frankrike i söder. Sedan starten 2009 har Picadeli möjliggjort för dagligvaruhandeln att erbjuda sina kunder ett innovativt, fräscht och smakrikt salladskoncept. Företaget har idag fler än 140 anställda och omsätter över 1,4 miljarder svenska kronor. Picadeli ingår sedan 2015 i Greenfood-koncernen, ledande inom hälsosam mat i Norden.