Premiär för Pirellis nya Formel 1-magasin

Pirelli har lanserat ett nytt och innehållsrikt F1-magasin, P Zero Magazine, som publiceras online inför varje Grand Prix. Onlinemagasinet är fullmatat med information om den aktuella tävlingen, arrangörsstaden, F1-personer, bildgalleri och mycket mer.

Formel 1 är hetare och mer spännande än någonsin med nya regler, däck och uppdaterade bilar. Med Pirellis nya Formel 1-magasin, P Zero Magazine, kan racingfansen och vetgiriga motorintresserade fördjupa kunskapen om F1-världen. Magasinet är producerat av Pirelli och ger läsaren en djupare och mer detaljerad inblick bakom F1-kulisserna.

Varje nummer, som enbart publiceras online inför varje Grand Prix, är fylld med information och lättsam trivia om den kommande tävlingen. Man kan bland annat fördjupa sig i racing- och däckstatistik, läsa artiklar och exklusiva intervjuer med förare och tekniker, och även se 3D-video från banan.

Webbsidan är dessutom fylld med historiska händelser och tillbakablickar, information om staden där tävlingen äger rum och tips om dess kultur och livsstil. Andra intressanta och annorlunda ingredienser är en tecknad serie om Pirellis egna förväntningar på tävlingen och lokala mattips från Pirelli Motorhome.

P Zero Magazine är med andra ord ett magasin som sträcker sig bortom de rent tekniska aspekterna av Formel 1 och som därför kommer att tilltala en bredare allmänhet, inte enbart de inbitna F1-entusiasterna.

Pirelli kommer att ge ut sammanlagt 19 nummer av magasinet under året som publiceras på webben inför varje Grand Prix. Klicka på länken nedan för att komma till magasinets hemsida, som nu är fullmatad med information från senaste racet i Shanghai.

• premiär
  • lansering