Foto: Jens Ökvist

Henrik Bucht ny vd för Piteå Science Park

Nu är det klart att Henrik Bucht blir ny vd för Piteå Science Park, han tillträder tjänsten i september.

- Det känns otroligt givande och inspirerande att bli en del av denna kunskapsplattform där näringsliv, företagande och forskning möter samhälle och kultur. Mixen av bakgrund hos de anställda är unik och väldigt berikande. Jag ser fram emot att bli en del av detta och förverkliga de visioner som styrelsen och de anställda har, säger Henrik Bucht.

Henrik Bucht jobbar idag som Fältområdeschef på Norra Skog där han är ansvarig för verksamheten i Norrbotten och norra Västerbotten, med cirka 60 underställda. Norra Skog är ett värdegrundsstyrt företag som ägs av 27 000 privata skogsägare. Henrik har en lång erfarenhet av att arbeta som chef och ledare och har byggt sitt ledarskap på samarbete, teambuilding och att skapa starka framgångsrika lag.

- I Henrik Bucht har rekryteringsgruppen och styrelsen hittat en vd som med sin bakgrund inom skogen och sin syn på ledarskap kommer att bidra till att tillsammans med medarbetarna utveckla bolaget, säger Jonas Lindberg, styrelseordförande Piteå Science Park.

Henrik Bucht tillträder tjänsten i september.

Piteå Science Parks nuvarande vd Peter Ericson var sedan start kontrakterad för att driva bolaget under rekryteringsprocessen av en ny vd och lämnar därmed uppdraget i och med att Henrik Bucht tillträder tjänsten.

Kontakt:

Henrik Bucht, tillträdande vd Piteå Science Park
    henrikbucht@hotmail.com

Jonas Lindberg, styrelseordförande Piteå Science Park
    jonas.lindberg@pitea.se

Piteå Science Park är en mötesplats för människor, tankar, kunskap och kreativitet. Vi skapar tillväxt i Piteå och norra Sverige genom att stötta företag, kulturaktörer, studenter och forskare som vill växa med andra. Vi är en kreativ och neutral innovationspartner som bistår med allt från resurser och finansiering till kompetens och ytor för samverkan.

Amanda Karlsson

Kommunikationsansvarig 070-396 95 49