Go Business affärscoacher från vänster; Therese Åhlund, Camilla Neideman och Jonna Valikainen.

Lista! Här är de 15 företagen som antagits till Go Business

Nu är det klart vilka företag som antagits till Go Business inkubatorprogram hösten 2022. Det är 15 företag med kreativa och nytänkande affärsidéer från Norrbotten och Västerbotten som valts ut.

Det är en bra mix på företagen som deltar i höstens inkubatorprogram. Vi har en stor spridning i både geografi, bransch och hur länge företagen har varit verksamma. Det blir spännande att se vilket utbyte de ska ha av varandra och vilka nya samarbeten som föds, säger Andreas Eklund, verksamhetschef Go Business.

Go Business inkubatorprogram har funnits sedan 2008 och har sedan starten stöttat drygt 500 företag inom kulturella och kreativa näringar samt tjänstesektorn. Programmet är helt digitalt och innehåller bland annat affärscoaching, community och en föreläsning- och workshopserie.

Söktrycket har varit stort de senaste åren trots att vi befunnit oss i mycket speciella tider. Vi är glada att människor fortsatt vågar satsa på sina idéer och vill förverkliga dem här. För att det nya Norrland som håller på att formas ska vara en attraktiv plats att bo och verka på så behöver vi verkligen den här typen av modiga entreprenörer.

Företagen som antagits till Go Business inkubatorprogram hösten 2022:

Kalix

David Palmbo, David Palmbo kock & konsult AB - Matkreatör

Lena Mannola Edselius, ikioma illustration - Konst

Luleå

Jenny Schinkler - Performancekonst

Erica Bäckström, Ease event AB - Event

Anton Lundberg, Nordic Sound System AB - DJ / Music curation

Boden

Sara Lindström, Sara Lindström Photography - Fotograf

Elvira Lind - Digital kreatör

Piteå