Bang Showbiz och PlayAd Media Group (PMG) i stort nordiskt innehållssamarbete.

Bang Showbiz och PlayAd inleder ett omfattande innehållssamarbete för distribution av kändis och nöjesnyheter i PlayAds webb-tv-plattform YouPlay och har skrivit ett nätverksexklusivt avtal för hela Norden. Genom PlayAds plattform för syndikerad webb-tv, YouPlay, kommer Bang Showbiz innehåll att tillgängligöras för ett hundratal välkända, nordiska siter och publicister. Det kommer att vara det senaste och hetaste kändis- och nöjesnyheterna som distribueras.

Bang Showbiz grundades 1999 av Rick Sky som också är en av de största nöjeskrönikörerna i London. Han står även bakom en av världens största oberoende bildbyråer, Famous och har intervjuat världsstjärnor som Mick Jagger, David Bowie, Prince och Madonna. Rick har även skrivit böckerna Michael Jackson: The Bad Year, Take That Fact File och The Show Must Go On: The Life of Freddie Mercury, där han fick förtroendet att följa Freddie Mercery under flera decennier. Han förekommer också kontinuerligt i Brittisk TV och radio.

”Vi är mycket glada över att få samarbeta med PlayAd, som med YouPlay erbjuder en utmärkt lösning för oss att skala upp vår distribution och nå tittare runt om i Sverige, Norge, Danmark och Finland. PlayAd är helt klart ett företag i framkant som med de bästa tekniska lösningarna, erbjuder annonsörerna en riktigt bra ”edge”. Medan Bang koncentrerar sig på att producera de allra bästa nöjesnyheterna vet vi att PlayAd genom webb-tvplattformen, YouPlay ger oss den bästa tekniska lösningen och en komplett distributionskanal. Det är en win, win situation.” Säger Rick Sky, grundare av Bang Showbiz.

Bang Showbiz som har huvudkontor i London har gett ut nöjesnyheter i både text och videoformat till världens medier sedan 1999. Exempel på Bangs kunder är The Sun, Mail Online, MSN, Yahoo, New York Daily News, Expressen och El Mundo.

Samarbetet med Bang Showbiz möjliggör nu för alla YouPlays publicister att publicera de senaste nyheterna inom kändis och nöjesvärlden i sina kanaler. MSN Norden, Aller Media, Nyheter24, Metro, Metro Mode, NWT är några exempel på publicister i YouPlay-nätverket.

”Samarbetet med Bang känns verkligen jättespännande. Det stärker oss i vårt erbjudande till publicisterna att få in ytterligare en välkänd, internationell innehållsleverantör. Vi tar endast in premiuminnehåll i YouPlay och Bang Showbiz material går helt i linje med vad vi vill erbjuda till både publicister för att kunna öka sina intäkter men också erbjudandet till annonsörer som vill synas i redaktionell premium webb-tv-miljö.” säger Jonna Strandberg, nordenchef för YouPlay.

Samarbetsavtalet omfattar hela Norden. YouPlay har ca 200 publicister i sitt nätverk och kan idag erbjuda marknaden ca 2 miljoner startade strömmar per vecka.

Kontaktpersoner PlayAd Media Group (PMG)
Jonna Strandberg, Nordic Director YouPlay, PMG, 070 559 41 61, jonna.strandberg@playad.se
Tom Sundvik, Marketing Director, PMG, 070 888 86 33 tom.sundvik@playad.se

Kontaktpersoner Bang Showbiz