PlayAd rekryterar Maria Ståbi från TT Nyhetsbyrån

PlayAd Sverige expanderar sin webb-tv redaktion ytterligare och stärker upp med Maria Ståbi, närmast produktchef och projektledare på TT Nyhetsbyrån (för produktområdet Wiseguide).

Maria har anställts som Publishing & Content Manager till kontoret i Stockholm. Uppdraget består bland annat i att arbeta med PlayAds publicistnätverk samt med innehållspartners i YouPlay, PlayAd´s webb-tv-kanal.

Maria har lång och gedigen erfarenhet av att arbeta med publicister och redaktionellt innehåll inom mediebranschen. Hon har även en bakgrund inom PR och kommunikation då hon tidigare har arbetat på flera marknadsavdelningar såsom Statoil och miljöteknikföretaget Envac. I mer än 8 år har hon arbetat för TT där hon bland annat var med och startade upp content-byrån Uppdragsmedia som numera ägs av Navii och som finns i Västerås och Stockholm.

Nu går Maria alltså vidare till PlayAd, som idag är ett av Nordens största oberoende nätverk för video-annonsering cross screen, med kontor och bolag i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

-”Det känns verkligen kul att börja på PlayAd. Genom mina tjänster på TT och Uppdragsmedia har jag både redaktionell och kommersiell erfarenhet som jag tror och hoppas att jag kan få nytta av i min nya roll på PlayAd. Jag ser mycket fram emot att få vara del av den spännande resan som PlayAd gör nu!” säger Maria Ståbi.

-”Det är verkligen jätteroligt att Maria valt att komma till oss på PlayAd. YouPlay växer snabbt och vi kan idag leverera upp till 4 miljoner strömmar i veckan, detta kräver ett ännu större fokus där Maria kommer vara till en mycket stor hjälp. Med sin breda erfarenhet inom både redaktionellt och kommersiellt arbete kommer Maria bli en otroligt viktig person hos oss på PlayAd”. säger Jonna Strandberg, Nordenchef för PlayAds webb-tv-kanal, YouPlay.

Maria Ståbi börjar sin nya tjänst den 1 april 2016.

För mer information kontakta:

Maria Ståbi, PlayAd Media Group (PMG)

Jonna Strandberg, PlayAd Media Group (PMG)

Mail: jonna.strandberg@playad.se

• annonsnätverk
  • video advertising

PlayAd är ett digitalt mediebolag med en helhetslösning för video online.

PlayAd Media Group (PMG) lanserade ett av Sveriges första videoannonsformat i februari 2009. Via Nordens största premiumnätverk av siter når PMG idag över 17 miljoner unika besökare i veckan. Med en innehållskatalog med över 100 000 videoklipp från ledande innehållsproducenter samt med en egen nordisk säljorganisation är PMG idag ledande innehållsleverantör inom premium online video. Genom den egenutvecklade tekniska plattformen Ad10 erbjuds flera olika annonsprodukter, PlayAd Engage, PlayAd Specific och PlayAd Reach, detta inom video-in-banner, video-in-app och video-in-stream. Bolaget har för närvarande 45 medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark, och tillhandahåller idag alla existerande videoannonsprodukter som finns på marknaden.