Parkering Malmö är nu partnerföretag till Röda Korset Malmökretsen.

Stolt partnerföretag till Röda Korset Malmökretsen

Parkering Malmö är stolta över att vi nu kan presentera oss som partnerföretag till Röda Korset Malmökretsen. Vi ser fram emot ett samarbete där vi tillsammans kommer att arbeta för ett socialt hållbart Malmö.

- Genom att stödja Röda Korset Malmökretsen vill vi på Parkering Malmö bidra till det lokala samhället. Att skapa trygghet ligger oss varmt om hjärtat och vi hoppas att vi genom vårt samarbete med Röda Korset och engagemang i deras verksamhet ska kunna hjälpa till att stärka trygghetskänslan i Malmö, berättar kommunikationschef Agneta Weimarsson.

Röda Korset Malmökretsen är en av landets största kretsar med mer än 700 frivilliga som är engagerade i någon av de knappt 40 olika verksamheterna, såsom stöd till hemlösa, mötesplatser för nyanlända och besök till ofrivilligt ensamma. Genom sitt arbete verkar organisationen för att stärka delaktigheten och tryggheten i Malmö. Grunden för arbetet vilar helt på frivilliga insatser och människors vilja att ge av sin tid och sitt engagemang till verksamhet.

- Förutom att stödja verksamheten finansiellt, vill vi skapa engagemang hos våra medarbetare så att vi även kan bidra aktivt med vår hjälp i Röda Korset Malmökretsens olika aktiviteter, berättar Agneta Weimarsson.

Läs mer här om Röda Korset Malmökretsen>>

Vill du veta mer om Parkering Malmös övriga sponsringsverksamhet, läs här>>