Parkering Malmö stödjer Friends

Stolt samarbetspartner till Friends

I dag, på Alla Hjärtans dag, kan vi på Parkering Malmö stolt presentera oss som ny samarbetspartner till Stiftelsen Friends! Friends är barnrättsorganisationen utan vinstsyfte som vill skapa en värld utan mobbning, kränkningar och diskriminering. Vi hoppas på att tillsammans kunna sprida Friends fråga ytterligare, för att få fler att agera för varje barns trygghet.

Att bidra till trygghet i samhälle ligger oss på Parkering Malmö varmt om hjärtat. Trygg parkering är ett av våra fokusområden och vi ingår i Malmös stads trygghetslösning. Våra p-vakter jobbar 365 dagar och liksom all offentlig personal bidrar deras närvaro till att skapa trygg­het i staden.

Trygghet ligger oss varmt om hjärtat

Parkering Malmö en tydlig målsättning när det gäller parkeringshus: Anläggningarna ska vara säkra och trygga. Det uppnår Parkering Malmö genom att skapa en miljö som är öppen och ljus utan dolda prång. Glasade dörrar ut mot p-plan och i hissar ger besökaren en ökad känsla av kontroll. Och belysningen ska vara styrd så att den tänds upp extra vid rörelse eller skymning. Att gå in i ett av våra parkeringshus ska kännas tryggt oavsett vilken tid på dygnet det är.

Vi utökar även våra bevakningsronder, samarbetar med polisen, Watson Detective Dogs samt med trygghetsvärdarna i Malmö. Det är några av de förebyggande insatser Parkering Malmö gör för att öka tryggheten för kunder, medarbetare och Malmöbor.

Genom att nu bli samarbeta med Friends vill vi ytterligare bidra till det lokala samhället och komma till nytta för malmöborna. Tillsammans kommer vi att arbeta för en värld utan ofrivillig ensamhet där mobbning och kränkningar inte existerar, och för en värld där alla kan känna sig säkra, trygga och välmående – oavsett om det är i klassrummet eller på arbetsplatsen.

Mer information

Vill du veta mer om hur Parkering Malmö bidrar till social hållbarhet? Läs mer om vår sponsring här>>

Vill du vet mer om Friends arbete? Läs mer på deras hemsida>>