Polarbröds Havretrippel - festliga smörgåsar till barnkalaset

Polarbröds Havretrippel - festliga smörgåsar till barnkalaset

Det sägs att alla goda ting är tre. När klassikern Polarkaka fyllde 40 år förra året lanserades Jubileumskaka, ett bröd som svenskarna tog till sina hjärtan direkt. Nu är det dags för den tredje medlemmen i familjen halvmånar att nå brödhyllorna, Havretrippel - ett klassiskt kakbröd smaksatt med havre med ett lite finurligt format, perfekt till barnfamiljen.

- Det är många konsumenter som hört av sig till oss och efterlyst Polarbröd med havre sedan vi tog bort Polarpärlan Havre för några år sedan. Därför känns det extra roligt att få presentera ett nytt
havrebröd som är ännu godare, rikt på fullkorn och i ett praktiskt format,
säger Sophie Everljung, produktchef på Polarbröd AB.

Ljust, gott och fullkornsrikt är Havretrippelns signum. Det är ett välsmakande bröd bakat på havre och fullkorn som ger en härlig mättnadskänsla. Brödet är också perforerat så att varje skiva enkelt kan delas i tre portionsstora smörgåsar om så önskas. Såsom allt annat bröd från Polarbröd är Havretrippel mjölkfri, bakad utan konserveringsmedel och innehåller endast vegetabiliska fetter.

- Just nu rekommenderar jag alla småbarnsföräldrar att hålla utkik efter vår inspirationsfolder i butik eller att kika in på vår hemsida där vi har tema barnkalas. Där finns allt ifrån recept till tips och
mallar på hur man kan göra roliga och festliga smörgåsar till barnkalaset,
fortsätterSophie Everljung.

Havretrippel lanseras i hela landet från och med vecka 6 och rekommenderat cirkapris är 22 kronor.

För pressinformation, bilder och produktprover:

Sophie Everljung, produktchef, Polarbröd AB sophie.everljung@polarbrod.se

Telefon: 073 – 077 06 40

Carina Zolland, informationschef, Polarbröd AB carina.zolland@polarbrod.se

Telefon: 070 – 695 75 02

Polarbröd är ett familjeföretag med hundraåriga traditioner i norrländsk brödkultur. Under de 41 år företaget funnits har det vuxit från ett litet familjebageri till Sveriges tredje största producent av matbröd, med cirka 400 anställda. 2011 omsatte företaget 801 miljoner kronor och bakade 39 000 ton bröd på de tre Polarbagerierna i Älvsbyn, Bredbyn och Omne.

Under åren har Polarbröd hyllats för våra innovativa lösningar. En är Renklämman, världens första djupfrysta smörgås, en annan Polarmetoden; vårt sätt att hålla brödet färskt genom frysning.  Vår kultur att våga sticka ut, vara nytänkande och uthålliga, visa hänsyn och handlingskraft, har fört oss dit vi är idag. Dessa egenskaper ska också bära oss in i framtiden.