Poly växlar upp - lanserar nytt sortiment fendrar och bojar

Poly-Produkter byter leverantör av hela sortimentet som berör fendrar och bojar. I över 30 år har Poly-Produkter importerat och marknadsfört fendrar från Polyform Norge, men nu tar amerikanska Polyform US över och fyller lagerhyllorna. Samtidigt byggs en distributionscentral för hela Skandinavien upp.

Tack vare leverantörsbytet har produktgruppen fendrar och bojar av naturliga skäl fått ett ökat fokus hos Poly-Produkter och kan nu, med det nya sortimentet från Polyform US, verkligen bli Skandinaviens ledande leverantör även inom detta område.

Från Polyform US kommer den klassiska F-fendern som vi är vana att se den, men med högre glans och tillverkad av kraftigt material. Vit fender med blå topp är standard, men Poly-Produkter tar även in och lagerför helsvart fender, grå fender med svart topp samt helfärgad marinblå fender i F-serien.

Samtliga fendrar och bojar från Polyform US tillverkas i USA och utmärker sig framförallt med sin höga kvalitet, sin lyster men även fenderns stora skyddsyta (fenderytan är en av marknadens högsta; ca 70%). I Europa anses fendrar från Polyform US vara av den absolut högsta klassen när det kommer till hållbarhet och kvalitet - reklamationer har man i princip aldrig hört talas om...

Poly-Produkter kommer även att ta in två helt nya modeller i sitt sortimentet NF (New F) och HTM. Dessa fendrar har förstärkningsribbor, förstärkt linfäste, är tillverkade av kraftigt material med hög glans och tillgängliga i en mängd olika färger.

Nu finns chansen att färgsätta din båt inför säsong 2018.

Kontakta Poly-Produkter på telefon 031-28 90 70 eller besök oss på www.poly.se för mer information. Vi har även en Facebook-sida: AB Poly-Produkter