Ny affärsområdeschef för Poolia Ekonomi

Erik Hultgren är ny affärsområdeschef på Poolia Ekonomi. Erik kommer senast från CGI där han arbetade som KAM för segmentet HR och lön.

Erik är civilekonom från Stockolms Universitet med över 10 års erfarenhet från bemanningsbranschen, bland annat som konsultchef, affärsområdeschef och VD.
”Jag har alltid sett Poolia som en av marknadens absolut främsta aktörer så det känns otroligt stimulerande att få vara ombord!  Ser verkligen fram emot att tillsammans med mitt duktiga team få expandera Poolia Ekonomi de kommande åren. Det långsiktiga målet är självklart att bli nummer ett i Sverige! Ett primärt fokus på kortare sikt är att få upp volymen på mer kvalificerade tjänster, som exempelvis controllers och ekonomichefer. Det finns också många intressanta segment där vi kan bli betydligt större, här är bank och finans ett exempel.” säger Erik Hultgren

"Det känns mycket bra att äntligen ha Erik på plats. Jag är säker på att utvecklingen inom Poolia Ekonomi med den mycket kompetenta gruppen i kombination av Eriks egenskaper kommer att prestera storverk." Säger Monica Wernerman, distriktschef Poolia Hyr Stockholm.

Vi önskar Erik varmt välkommen till Poolia!

• akademiker