Årets Studentkock - tema Potatis

Årets Studentkock - tema Potatis

Studentkrubb.se och Svensk Potatis anordnar
Sveriges första recepttävling riktad mot studenter

Temat är potatis och vi efterlyser potatisrecept för hela året från den späda efterlängtade färskpotatis till den rustika vinterpotatisen. Tävlingen är öppen för alla, studenter, proffs, amatörer, men rätten ska vara anpassad efter studentlivet, det vill säga enkelt att tillaga i ett mindre kök och med enkla medel. Rätten ska innehålla vardagliga och billiga ingredienser som går att hitta i en vanlig matbutik.

Kriterierna är att det ska vara: enkelt, billigt och gott. Extra plus om man utnyttjar potatissortens unika egenskaper.

Juryn väljer ut tolv finalister, vi lagar upp samtliga rätter och provsmakar. Efter bedömning koras en vinnare till Årets Studentkock.

Första pris är en övernattning på Hotel Skansen i Båstad med trerätters supé, frukostbuffé och SPA. Andra och tredje pris är en ZTE Blade Android 2.1 mobiltelefon och övriga finalister får två biobiljetter.

Tävlingen pågår mellan den 15 april till den 15 maj och under den perioden är tävlingsbidrag välkomna att skickas in till kontakt@studentkrubb.se.

Mer om tävlingen hittar du på www.studentkrubb.se  och www.merpotatis.nu.

Svensk Potatis är en konkurrensneutral branschorganisation vars främsta uppgifter är att informera om och marknadsföra potatis. Projektet ingår i kampanjen: merpotatis.nu. Målet är att öka konsumtionen av potatis genom att bidra med kunskap och inspiration