Auktion på nätet vid årets första skörd av Svensk Färskpotatis

Auktion på nätet vid årets första skörd av Svensk Färskpotatis

Plats: www.merpotatis.nu
Tid:   Gissningsvis mellan 5 – 8 maj kl 9.00

Den Svenska Färskpotatisen växer för fullt ute på åkrarna och snart är det tid för odlarna att plocka upp säsongens första primörer. Vi vill gärna bjuda in dig att följa världspremiär på auktion av den första skörden av Svensk Färskpotatis via nätet.

Auktionen kan du följa på vår hemsida www.merpotatis.nu.

Då vi inte vet exakt när den första potatisen kommer att skördas, gäller det att hålla ett öga på hemsidan.

Hälften av försäljningssumman skänker Svensk Potatis och odlaren till BRIS.

Mycket välkomna att följa auktionen!

Har du frågor kontakta Svensk Potatis:
Lars Elofson
lars.elofson@bjarenet.com
Mobil: 0768 – 08 64 94

AnnaKarin Hamilton
annakarin.hamilton@merpotatis.nu
Mobil: 0705 - 34 90 63

Svensk Potatis är en konkurrensneutral branschorganisation, vars främsta uppgift är att marknadsföra potatis. Verksamheten finansieras via medlemsavgifter. En styrka i organisationen är att vi har medlemmar från såväl odling som från förpackare/handlare. Detta spektrum ger organisationen en bred och stabil grund, med hög kompetens och god förankring i hela branschen.