Vi firar Björndagen och Preem 20 år

Välkommen på kalas. Nu på lördag den 18 juni firar vi på Preem både namnsdag och 20-årsdag på alla våra bemannade stationer.

Under hela lördagen bjuder vi alla kunder på kaffe och nybakat wienerbröd. Vi har dessutom några riktigt bra erbjudande som halva priset på valfri biltvätt och mellan klockan 10 och 15 sänker vi priset på drivmedel. Så passa på att ta del av festyran till helgen som kommer.

Inför sommaren lanserar vi en ekologisk sommarmeny med fler nyheter; pannkakor med sylt och grädde, frozen yougurt-glass och islatte. För att uppmärksamma Preems 20-årsjubileum har vi sänkt priset på samtliga produkter till 20 kronor styck.

I maj 1996 bytte industriföretaget OK Petroleum namn till Preem. Preem blev snabbt ett känt varumärke genom en sammanslagning av alla Texaco-stationer i Sverige och alla OK Petroleum-stationer i södra och västra Sverige. Preem sysselsätter idag ungefär 3 000 personer inklusive partners på stationerna och återförsäljare. Av dessa är drygt 1 300 egna anställda varav 900 arbetar vid raffinaderierna i Göteborg och Lysekil.

• Biltrafik

• preem 20 år