Levande insynsskydd och piedestal från Studio Sterner.

Möbler med biofilisk design

Biophilia, betyder kärlek till naturen och handlar om att skapa grönskande inomhusmiljöer och därmed ta människan närmare naturen, vilket ökar välmåendet såväl psykiskt som fysiskt. Växter är dessutom ljudabsorberande, de renar luften och återger fukt, vilket skapar ett bättre inomhusklimat. Studio Sterner är ett företag som formger sina produkter med en biofilisk design.

Krukplattor i furu som ger växterna en naturlig plats i hemmet.

I stort sett alla möbler från Studio Sterner består av massiv svensk furu och tillverkas av lokala möbelsnickare.

Den 22-25 augusti ställer Studio Sterner ut som Design Talent på Formex. Design Talents är avdelningen på Formex där utvalda designtalanger får möjlighet att synas och visa upp sina nya innovativa designlösningar och hållbara produkter.

I Pretopias bildbank hittar du högupplösta bilder från Studio Sterner. Som redaktionsanställd eller frilansare kan du skapa ett kostnadsfritt konto och få tillgång till alla bilder, klicka här för att komma till bildbanken!