Skapa en härlig miljö på verandan med stora växter i naturliga krukor

Skapa en härlig miljö på verandan med stora växter i naturliga krukor

Genom att inreda verandan med frodiga växter i väl tilltagna krukor får du snabbt en ombonad miljö som är trevlig att vistas i. Här syns stora krukor av svensk furu från Hvemeover, som tillverkas i ett snickeri i Mariestad mot beställning. Till två krukor används en och samma träbit, vilket gör att det enda spill som blir vid produktionen är en hög med sågspån.

På bilden ser du krukmodellerna Gigi och Sue Ellen. Den mörka krukan är bränd med den japanska metoden Yakisugi som ger krukan ett naturligt skydd mot röta och mögel.

I Pretopias bildbank hittar du högupplösta bilder från Hvemeover. Som redaktionsanställd eller frilansare kan du skapa ett kostnadsfritt konto och få tillgång till alla bilder, klicka här för att komma till bildbanken!