Almedahls Home vår/sommar 2024: SOMMARKÄNSLA MED MÖNSTERGLÄDJE

Almedahls Home vår/sommar 2024: SOMMARKÄNSLA MED MÖNSTERGLÄDJE

Almedahls Home är stolta att presentera vår- och sommarkollektionen för 2024 – en kollektion som är en levande hyllning till den glädje och frihet som sommaren för med sig. Kollektionen som är inspirerad av livet utomhus under de ljusa sommarmånaderna ger en känsla av tradition blandat med en modern twist.

– Vår SS24-kollektion är ett kärleksbrev till den svenska sommaren och dess färgsprakande natur. Vi har blandat klassiska svenska mönster med nya, tidlösa inredningsfavoriter för att skapa personliga och inbjudande miljöer. Det handlar om att återintroducera älskade klassiker i nya färgställningar och samtidigt omfamna framtiden med våra nydesignade mönster, säger Gry Hege Sølsnes, VD för Almedahls.

Ängsö.

Ett framträdande inslag i kollektionen är Grytskåpet, designat av Louise Fougstedt Carling, som tar plats i sortimentet med en charmig kökshandduk. Kollektionen vågar leka med många olika slags mönster, från blommigt och prickigt till enkla geometriska former, alla presenterade i en färgglad harmoni som är synonymt med Almedahls Home.

Grytskåpet.

Bland kollektionens höjdpunkter finns Marianne Westmans Picknick i nyanser av blått och beige samt Inga-Lill Westmans Pricktyg i oblekt linne, båda perfekta för sommarens dagar utomhus. Mönstren återfinns i nya kökshanddukar och servetter och utökas med sommarplädar i bomull. Kollektionen innefattar också nya färgställningar och det spännande vågmönstret Havet.

Havet.

Dessutom förtrollar Lilo Hörstadius med Botanic Garden och Toni Hermanssons med Ängsö i metervara, med tillhörande matchande produkter som kompletterar en varm och välkomnande miljö. Kollektionen rundas av med nya brickor i mönstret Kristina, tillgängliga i sommarfräscha färgsättningar av ljusblått och gult.

Botanic Garden & Kristina.

För ytterligare information och bilder från vår- och sommarkollektionen 2024, besök www.almedahlshome.se och www.pretopia.se.

Pressförfrågningar, kontakta:

072- 744 46 16